نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 11:56

صدای مردم «نَدَر» بالاخره شنیده شد+ فیلم

در گزارش میدانی‌ که از منطقه ندر گرفتیم، مردم از بی‌اهمیتی به این سراب مهم که تأمین‌کننده آب کشاورزی بسیاری از زمین‌های زراعی منطقه است، به شدت انتقاد داشتند. یکی از اهالی این منطقه می‌گوید: نزدیک به دو دهه است که این سراب، لایروبی نشده و مردم از بوی تعفن زباله‌های انباشته شده در آن بسیار در رنج هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سلسله، منطقه نَدَر در سه کیلومتری شهرستان سلسله قرار دارد. این منطقه خوش آب و هوا، میزبان یکی از سراب‌های گردشگرپذیر استان به نامِ «سراب پاپی» است. البته، سراب پاپیِ کنونی به علت لایروبی نشدن و انباشت زباله‌ها و رشد گیاهان هرز، دیگر آن رونق گذشته را ندارد.

در گزارش میدانی‌ که از منطقه ندر گرفتیم، مردم از بی‌اهمیتی به این سراب مهم که تأمین‌کننده آب کشاورزی بسیاری از زمین‌های زراعی منطقه است، به شدت انتقاد داشتند. یکی از اهالی این منطقه می‌گوید: نزدیک به دو دهه است که این سراب، لایروبی نشده و مردم از بوی تعفن زباله‌های انباشته شده در آن بسیار در رنج هستند.

 

 

خوب که به مسأله نگاه می‌کنیم، این مورد از دو جهت آزار دهنده است؛ نخست آنکه سرابی که آب زلال آن، روزی تأمین کننده آبِ شرب منطقه بوده و هم رونق‌بخشِ محصولات زراعی و زمین‌های کشاورزی و باغات، اکنون هیچ اهمیتی به آن داده نمی‌شود. دوم، تبدیل شدن سرابِ گردشگرپذیر به منطقه تهدیدکننده سلامت مردم است.

دهیاران جدید منطقه ندر در گفتگو با خبرنگار فارس از پیگیری مکرر احیای این سراب و اهیمت ندادن برخی مسئولان وقت خبر دادند.

«ستاد مردمی‌سازی فرمانداری »سلسله پیشرو در حل مشکلات مردمی با مشارکت مردم

«میلاد شرفی» که چند ماهی است بر کرسی فرمانداری سلسله تکیه زده است، پیگیری منطقه به منطقه مشکلات شهرستان سلسله را در دستور کار قرار داده است. وی برای ریشه‌یابی و حل مشکلات مناطق مختلف، هر هفته تیم‌های رصد را اعزام و ضمن بررسی محتواهای به دست رسیده، به منطقه رفته و مشکلات و معضلات را از نزدیک مشاهده می‌کند.

شرفی در دیدارهای روزهای سه‌شنبه هر هفته که در مساجد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌گردد، پای دردِدل مردم می‌نشیند. اعضای شورای اداری شهرستان سلسله، فرماندار سلسله را در این دیدارها همراهی کرده و در حضور فرماندار، به بررسی علل ایجاد مشکلات و معضلات و راهکارهای رفع آنها می‌پردازد.

دستاوردهای «ستاد مردمی‌سازی فرمانداری سلسله» در مسجد روستای ندر

 

 

جلسه مذکور چند رو قبل در مسجد روستای ندر نیز با توفیقاتی همراه بود. آزادسازی حریم سراب پاپی، لایروبی آب‌بندِ سراب و مدیریت آب برای مصارف کشاورزی منطقه طی روزهای آتی، اولین دستاورد این جلسه بود که خوشحالی ساکنان ندر را در پی داشت.

مشکل اینترنت گوشی‌های همراه منطقه، به نبود برخی تجهیزات مخابراتی برمیگردد؛ این را «مجتبی میرزایی» رییس اداره مخابرات سلسله گفت و بر پیگیری رفع مشکل در اقلّ زمان تأکید کرد.

یکی دیگر از گلایه‌های مردم منطقه ندر، عدم جمع‌آوری به موقع زباله‌های سطح روستا است که مطابق مصوبه جلسه فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان، قرار شد تا ماشین‌های حمل زباله در منطقه ندر با سرعت بیشتری فعالیت داشته باشند و زباله‌ها به موقع از سطح روستاها جمع‌آوری شوند.

در خصوص گلایه برخی اهالی این منطقه از نبود نانوایی، جمعیت روستا برای احداث نانوایی کافی نبوده و همواره آرد سهمیه‌ای روستایی بین مردم توزیع می‌گردد.

فیلم پرسش مردم و توضیحات مسئولان در جلسه ستاد مردمی‌سازی فرمانداری سلسله در مسجد روستای ندر را حتما مشاهده کنید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295242

مهمترین اخبار ایران و جهان: