نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 18:33

حداکثر دریافتی املاک در تنظیم اجاره نامه، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است

مدیر بازرسی نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی گفت: حداکثر دریافتی املاک در تنظیم اجاره نامه اگر برای سال اول باشد یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و اگر برای تمدید باشد یک میلیون تومان است.

مدیر بازرسی نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: امروز در گشت نظارت و بازرسی اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی و اداره محترم اماکن و دستگاه های زیر صلاح با توجه به تشدید نظارت ها بر واحدهای مشاورین املاک به منطقه قاسم آباد مشهد رفتیم.

محسن صیادی ادامه داد: متاسفانه علی رغم تذکرات کافی و وافر باز هم شاهد تخلفات متعدد بعضی از واحدهای صنفی در باب دریافت حق‌الزحمه مازاد‌، عدم صدور کد رهگیری، عدم نصب نرخ‌نامه، عدم درج حق‌الزحمه در اجاره‌نامه و مبایعه‌نامه بودیم.

پلمب ۲ واحد صنفی در خیابان الهیه مشهد

وی افزود: در گشت امروز تعداد ۵ پرونده بازرسی تنظیم و در اسرع وقت به تعزیرات ارسال می شود و ضمنا ۲ واحد صنفی در خیابان الهیه نیز پلمب شد. بازرسی اتاق اصناف این نظارت ها را با شدت بیشتری در روزهای آینده ادامه و با متخلفین برخورد جدی تری خواهد کرد.

صیادی تاکید کرد: در نرخ نامه اتحادیه املاک که به تازگی نیز مصوب و به اتحادیه ابلاغ شد حق الزحمه انجام معامله در مبایعه نامه هایی که تا سقف ۵ میلیارد تومان است ۱۵ صدم درصد از طرفین معامله و در مبایعه نامه هایی که بالای ۵ میلیارد تومن است ۲ دهم درصد از هر طرف معامله است.

مدیر بازرسی نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی گفت: سقف حق الزحمه دریافتی ۲۰ میلیون تومان از هر طرف در معامله تعیین شده است. اما حق الزحمه در معاملات اجاره نامه اگر در تنظیم اولیه قرارداد باشد ۸ روز از موجر و ۵ روز از مستاجر و حداکثر سقف دریافتی بنگاه املاک ۱میلیون ۶۰۰ هزار تومان از هر طرف معامله تعیین شده و اگر در تنظیم تمدید قرارداد باشد ۵ روز از موجر و ۳ روز از مستاجر و حداکثر سقف ۱ میلیون تومان معین شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1349942

مهمترین اخبار ایران و جهان: