نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 08:57

موافقت وزیر ارشاد با ساخت فیلم «مختومقلی فراقی»

استاندار گلستان از موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ساخت فیلم «مختومقلی فراقی» شاعر بزرگ ترکمن خبر داد و گفت: سکی از سرمایه‌گذاران ترکمن استان گلستان آماده سرمایه‌گذاری در این پروژه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، دکتر علی محمد زنگانه در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ساخت فیلم سینمایی مختومقلی فراغی ، سرمایه گذاران ترکمن استان حاضر به همکاری و تعامل هستند.

وی ادامه داد: سه مصوبه اصلی با ۱۴ پروژه در حوزه فرهنگ و ارشاد در سفر رییس جمهور مصوب شد که مقرر بود ۱۵۵ میلیارد تومان از اعتبارات آن از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه و ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی محقق شود که تا کنون ۵۳ میلیارد تومان از محل برنامه و بودجه و ۵۰ درصد اعتبارات استانی محقق شد که تقاضا داریم با توجه به افزایش هزینه‌ها همکاری لازم جهت تسریع در تخصیص ها صورت گیرد.

استاندار گلستان گفت: با توجه به بازدیدی که از ساختمان ارزشمند تالار فخرالدین اسعد گرگانی داشتید، تقاضا داریم مساعدت لازم را برای مرمت آن داشته باشید چرا که محلی برای حضور و تمرین هنرمندان است و البته می‌تواند مکان مناسبی برای پذیرایی از مهمانان باشد.

وی ادامه داد: جهت تکمیل مجموعه در حال ساخت نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در ضلع شمالی تالار فخرالدین استان به تعهدات مالی خود عمل کرده و با انجام تعهدات وزارتخانه این پروژه با سرعت بیشتری به بهره برداری می رسد.

دکتر زنگانه یادآور شد: تشکیل پروژه های فرهنگی به خصوص تالار مرکزی گرگان یکی از دغدغه‌های استان است که البته با توافق وزارتخانه تلاش داریم تهاتر با شهرداری صورت گیرد و عملیات عمرانی آن را در ازای یکی از ساختمان های فرهنگ و ارشاد استان صورت دهد.

وی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی کردکوی ، آزادشهر و سایر مجتمع های فرهنگی سرعت پیشرفت مناسبی ندارند که تقاضا داریم دستورات لازم جهت تسریع در اجرای این پروژه ها را صادر نمایید.

همچنین در این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز موافقت نسبت به ساخت فیلم سینمایی مختومقلی فراغی ، گفت: آمادگی لازم جهت ساخت این فیلم سینمایی را داریم و یقینا سازمان سینمایی در این پروژه همکاری خواهد کرد.

دکتر محمد مهدی اسماعیلی با تاکید بر سابقه فرهنگی استان گلستان یادآور شد: با برگزاری نمایشگاه کتاب در گلستان در سال‌جاری موافقیم و همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: در تمامی پروژه های فرهنگی استان اعم از مجتمع های فرهنگی و دیگر پروژه ها همراهی می کنیم و پشتیبان برنامه های فرهنگی در گلستان هستیم.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1348542

مهمترین اخبار ایران و جهان: