نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 18:17

برنامه‌های فرهنگی را در محلات مهدوی فعال کنیم

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت مساجد در محلات گفت: باید برنامه های فرهنگی در محله مهدوی فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر دوشنبه در نشست تخصصی ارکان محله مهدوی اظهار کرد: مسجد مهم بوده و نام محله مهدوی مسئولیت‌آفرین است و اگر بناست محلات را تحت عنوان محله مهدوی بنامیم باید جانانه بایستیم و اقدامی در تراز این نام و بالاتر داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: امام جمعه یک شهرستان می‌تواند شرایط موجود و مطلوب آن شهر را بررسی کند زیرا مسئله‌های محلات همان مسئله شهر است، چنانچه مسائل مشخص نباشد با تزریق ۱۰۰ میلیارد دلار اعتبار هم تحولی صورت نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه مسجد را به خواسته‌های این و آن ندهیم و به خدا بدهیم، گفت: اگر برای خدا کار کنیم مسجد طوفان و انقلاب می‌کند و مقابله با بی‌حجابی‌ها نیز از طریق محله باید انجام شود.

این مسئول ادامه داد: البته اگر دنیایی از کار در مساجد انجام شود اما نماز جماعت در آن برپا نشود فایده‌ای ندارد و مساجد نیاز به سه نوبت غذا یا همان برپایی نماز جماعت پررنگ دارند که این تحول مهدوی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز صبح در مساجد آثار معنوی زیادی دارد، تصریح کرد: اولین کار برای داشتن یک محله مهدوی بامحوریت مسجد این است که باید برنامه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: در محله مهدوی باید روی دو محور امنیت و سلامت کار کنیم و در زمینه تولید و رسیدگی به امور مستمندان اگر در محلات سعی کنیم تولید اقتصادی را در محله خودمان داشته باشیم خوب است‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براین که باید در راستای تقویت ایمان و امید مردم در محلات کار کنیم.

این مسئول با بیان اینکه هر محله‌ای باید جمع پیرمنشانه با هدف حل اختلافات و دعوی داشته باشد، عنوان کرد: با برپایی محکمه مردمی می‌توان آسیب‌ها را برطرف کرد، شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارای پشتوانه قانونی بوده و می‌توانند مسائل محله را برطرف کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347342

مهمترین اخبار ایران و جهان: