نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 12:16

مردم ایتالیا مجبور به کاهش خرید مواد غذایی شدند

بحران افزایش هزینه زندگی در ایتالیا باعث شده تا مردم این کشور مجبور شوند، خرید مواد غذایی را کم کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، گزارش کنفدراسیون عمومی صنایع ایتالیا نشان می‌دهد که افزایش تورم در این کشور باعث شده تا خانوارها خرید مواد غذایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کم کنند.

این گزارش نشان می‌دهد که خرید مردم ایتالیا از فروشگاه‌های این کشور به میزان چشم گیری کاهش یافته است، به‌گونه‌ای که در سه ماهه پایانی سال گذشته نسبت به سه ماهه نخست سال 2021، 8.7 درصد کمتر شده است.

این کنفدراسیون گزارش داده که تورم روی کل مصرف مردم ایتالیا تأثیر گذاشته؛ چراکه 14 درصد مخارج مردم در ایتالیا به خرید مواد غذایی اختصاص دارد.

ماسیمیلیانو دونا، دبیر اتحادیه ملی مصرف‌کنندگان ایتالیا، می‌گوید: گزارش کنفدراسیون صنایع ایتالیا هشدار دهنده است و به خاطر سر به فلک کشیدن تورم، مردم این کشور به یک رژیم غذایی اجباری دچار شده‌اند.

وی گفت که شرایط کنونی تأثیر بسیار منفی روی رشد اقتصادی ایتالیا خواهد گذاشت؛  چراکه خرید مردم 60 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکیل می‌دهد و این بدان معناست که اگر مردم خرید نکنند، اجناس فروش نرفته و شرکت‌ها هم تولید نخواهند کرد.

اتحادیه مصرف‌کننده ایتالیا قبلاً اعلام کرده بود که کاهش روند خرید مواد غذایی در این کشور از زمان شیوع بیماری کرونا آغاز شده و کارشناسان می‌گویند در ژانویه سال جاری خرید مردم 4.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و 6.3 درصد نسبت به ژانویه سال 2021 کمتر شده است.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1327786

مهمترین اخبار ایران و جهان: