نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 08:55

نقشه گنج 5 نفره در آرادان به جایی نرسید

مسؤول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان گفت: با دستگیری پنج حفار غیرمجاز در آرادان، رؤیای آنها برای به دست آوردن اشیای تاریخی نافرجام ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، غلام‌عباس خاکسار، مسؤول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان گفت: پنج حفار غیرمجاز که به‌منظور به دست آوردن اشیای تاریخی به حفاری در یکی از روستاهای شهرستان آرادان اقدام کرده بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: در پی اعلام نیروی انتظامی مبنی بر حفاری غیرمجاز دریکی از روستاهای شهرستان آرادان، به‌سرعت نیروهای یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی آرادان با همکاری مأموران کلانتری برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

خاکسار با قدردانی از همکاری صمیمانه نیروی انتظامی شهرستان یادآور شد: متهمان به همراه ادوات حفاری پس از دستگیری و تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

مسؤول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان اضافه کرد: هم‌وطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص تعرض یا تخریب آثار تاریخی استان را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

به گزارش فارس؛ بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی(بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1320842

مهمترین اخبار ایران و جهان: