نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 13:50

تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار بازداشت چند وزیر صهیونیست شد

به دنبال حمایت برخی از مقامات صهیونیست از اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان در کرانه باختری، تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار صدور حکم جلب برای وزرای حامی اقدامات تروریستی در کرانه باختری شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، صبح امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای به مواضع ضدفلسطینی «بزالل اسموتریچ» وزیر داریی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

صدها صهیونیست طی هفته‌های اخیر به چند روستای فلسطینی در مرکز کرانه باختری حمله کردند و ضمن هتک حرمت قرآن کریم، خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان را به آتش کشیدند. علی‌رغم محکومیت‌ بین‌المللی این اقدامات و واکنش شدید کشورهای اسلامی، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از این اعمال تروریستی دفاع کرد.

طبق گزارش وبگاه «امد»، وزارت خارجه تشکیلات خود ضمن محکومیت شدید اظهارات و مواضع وزیر دارایی رژیم در حمایت از تهاجم صهیونیست‌ها به فلسطینیان و جلوگیری از بازداشت آن‌ها، این سخنان را چالشی برای درخواست‌های بین‌المللی و آمریکا مبنی بر متوقف‌سازی تجاوزات و تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست دانست.

این وزارتخانه در ادامه اظهارات اسموتریچ را حمایت رسمی رژیم صهیونیستی از اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان و تشویق آن‌ها برای ارتکاب جرایم بیشتر قلمداد کرد و در عین حال تاکید کرد بازداشت اداری ۴ صهیونیست به‌نوعی پاک کردن صورت‌ مسئله و گمراه ساختن دیگران است.
رام‌الله در پایان از کشورهای جهان خواست که آن دسته از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی را که از اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان حمایت می‌کنند و به خشونت‌ها و کشتارهای بیشتر دامن می‌زنند، تحریم کنند. از طرف دیگر، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان از دیوان بین‌المللی کیفری خواست که علیه این وزرا و به‌ویژه افرادی که علنا به حمایت از اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان افتخار کرده‌اند، حکم جلب صادر کند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322086

مهمترین اخبار ایران و جهان: