نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 14:01

نگرانی شدید نسبت به قمار آنلاین و افزایش اعتیاد به آن در استرالیا

یک کمیته پارلمانی از استرالیا خواسته است که تبلیغات قمار آنلاین را برای مهار اعتیاد رو به رشد به آن ممنوع کند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک کمیته تحقیق پارلمانی روز چهارشنبه توصیه کرد استرالیا باید در عرض 3 سال تبلیغات قمار آنلاین را متوقف کند زیرا در یکی از بزرگترین بازارهای شرط بندی جهان در حال ویران شدن است.

این کمیته 31 توصیه در مورد چگونگی قمار آنلاین تنظیم کرده که به گفته آن فرهنگ ورزش را تغییر می دهد و به دنبال رسیگی اعتیاد بالای استرالیایی ها به قمار آنلاین است.

پتا مورفی، رئیس کمیته، در گزارشی با عنوان «شما برنده می‌شوید اما بیشتر می‌بازید» گفت: «استرالیایی ها بیشتر از شهروندان هر کشور دیگری در قمار آنلاین خرج می کنند و این در جوامع ما ویران می کند.»

مورفی گفت که شرکت‌های قمار آنلاین به طور عمدی و استراتژیک در کنار ورزش تبلیغ می‌کنند که آن را به عنوان یک فعالیت سرگرم‌کننده، بی‌ضرر و اجتماعی عادی کرده است.

مورفی گفت که نسلی از جوانان استرالیایی قمار و ورزش را به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط می دانند و افزود که این امر فرهنگ ورزش را تغییر می دهد.

این هیئت گفت که ممنوعیت مرحله ای و جامع کلیه تبلیغات قمار در همه رسانه ها که جایی برای دور زدن باقی نمی گذارد، مورد نیاز است و توصیه می‌کند که این ممنوعیت در طی 3 سال اجرا شود تا سازمان‌های ورزشی و پخش‌کننده‌ها زمان کافی برای یافتن منابع جایگزین درآمد تبلیغاتی داشته باشند.

استرالیا بزرگترین کشور قمار جهان از نظر ضرر برای هر نفر است. صنعت قمار آن در سال‌های اخیر در کانون توجه قرار گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1315286

مهمترین اخبار ایران و جهان: