نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 22:08

ترویج فرهنگ شهادت با نام‌گذاری محلات و معابر با نام شهدا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ شهادت با نامگذاری محلات و معابر با نام شهدا، تأکید کرد: نامگذاری معابر و اماکن عمومی، معرف فرهنگ و اخلاق و تمدن هر شهر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در نخستین جلسه شورای نظارت بر نامگذاری شهرها، خیابان‌ها، اماکن و مؤسسات عمومی استان که در سالن معاونت عمرانی برگزار شد، به شهرداری‌ها، توصیه کرد: سامانه‌هایی را جهت ثبت ویژگی‌های شهدا و یا اسامی آنها راه‌اندازی و اطلاعات را به‌روزرسانی و پس از اخذ استعلام‌های لازم، در سامانه‌ها بارگذاری کنند.

وی در مورد اهمیت جلوه‌های بصری چون تابلوهای معابر و میادین در شهرها گفت: تابلوهای معابر و اماکن عمومی  یکی از مهم‌ترین مصادیق توجه به سیما و منظر شهری است که شهرداران باید بیش از  پیش به آن توجه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: برخی از عناوین در شهرها تنش‌زا هستند، بنابراین اعضای شورای شهر باید در نام‌گذاری‌ها دقت لازم را داشته باشند و استعلامات مربوطه نیز مورد توجه قرار گیرد.

حمیدی در مورد اهمیت نامگذاری اماکن عمومی به نام شهدا، گفت: کشور ما اسلامی است، ما هرچه داریم مرهون و مدیون شهدا و ایثار گران است و مزین کردن معابر و میادین شهر به نام شهدا، موجب عزت و سربلندی ایران اسلامی و جاوید ماندن این رشادت‌ها می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین این نام‌گذاری‌ها برای نسل جوان، اظهار کرد: شهدا تاریخ  این مرز و بوم هستند و ما به شهدا نیازمندیم، فلذا ضروری است نام شهدا را  ارج نهیم و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سهیم باشیم از این رو باید در نامگذاری ها، نکات مهم و اثرگذار را برای نسل جوان تبیین کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان یادآور شد: نامگذاری میادین و خیابان‌ها، نشان‌دهنده فرهنگ و اخلاق و تمدن شهر است از این رو باید اهمیت توجه به این موضوع جدی گرفته شود.

حمیدی ضمن تشریح گوشه‌ای از افتخارات کشور ایران اسلامی، گفت: کشورمان ایران، کشوری با تمدن قوی و اصالت و دارای افتخارات بیشمار است از این رو باید فرهنگ غنی و تاریخی کشور ایران در دنیا بدرخشد و همچنین اثرات ارزشی نام‌آوران گذشته برای نسل جدید ساری و جاری باشد.

وی با بیان اینکه موضوع نامگذاری، موضوع بسیار مهم و اثرگذاری است که به آن کمتر توجه شده است، ادامه داد: دفاتر شهری و روستایی استانداری سمنان و فرمانداران باید نظارت لازم را در این خصوص داشته باشند و اعضای شورای شهر باید از ظرفیت‌های قانونی ابلاغی وزارت کشور در نامگذاری اماکن و میادین و ... بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها، نامگذاری اماکن در شهرهاست و در جلسات نامگذاری باید از افراد آگاه، دغدغه‌مند ‎و دانشگاهی دعوت به عمل آورد و از دیدگاه و نظرات این افراد بهره‌مند شد.

وی به شهرداران تأکید کرد: برنامه‌ریزی منسجم برای برگزاری یادواره شهدا در محلات را مدنظر قرار دهند.

به گزارش فارس، در این جلسه احکام اعضای شورای نظارت بر نامگذاری شهرها، خیابان‌ها، اماکن و مؤسسات عمومی استان سمنان از سوی محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان به آنان ابلاغ شد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1318486

مهمترین اخبار ایران و جهان: