نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 12:14

9 طرح صنعتی و معدنی در سمنان بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح 9 پروژه صنعتی و معدنی در این استان با سرمایه‌گذاری بیش از 24 هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یادگار احمدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 9 طرح صنعتی و معدنی هم‌زمان با دهه تولید و تجارت و روز صنعت و معدن در استان سمنان افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از این واحدها، برای حدود یک هزار نفر شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی از افتتاح خط تولید جدید انواع دارو ضدسرطان در شرکت رویان داروی سمنان خبر داد و گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر چهار هزار و 660 میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه 22 میلیون عدد انواع داروی ضدسرطان را دارد و با راه‌اندازی این طرح، زمینه اشتغال حدود 150 نفر ایجاد خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از راه‌اندازی یک واحد راکد در شهر سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت کاشی سمند که در حدود 13 سال تعطیل بود، اکنون با نام جدید کاشی هفت آسمان به بهره‌برداری خواهد رسید و به چرخه تولید باز خواهد گشت.

احمدی بیان کرد: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه 5 میلیون مترمربع کاشی ساختمانی معمولی دیواری و کاشی ساختمانی کفی لعاب‌دار و با سرمایه‌گذاری حدود چهار هزار و 400 میلیارد ریال، زمینه اشتغال 180 نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح واحد تولیدی صنایع فروآلیاژ پارس دامغان خبر داد و تصریح کرد: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری حدود هشت هزار و 760 میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه 50 هزار تن فرو سیلیسیم با سیلیکون بیش از 55 درصد وزنی را خواهد داشت که با راه‌اندازی این واحد زمینه اشتغال حدود 300 نفر فراهم خواهد شد.

احمدی ادامه داد: شرکت تولیدی و معدنی شهاب بلورین پویا گرمسار از دیگر طرح‌های قابل افتتاح است که با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد ریال در زمینه تولید نمک خوراکی تصفیه‌شده یددار و بدون ید به ظرفیت سالانه 60 هزار تن فعالیت دارد و با راه‌اندازی این واحد 119 نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از واحدهای تولیدی توسعه عمران پرکوک کومش، سنگ‌کاران نوین سمنان، روغن موتور رهروان کومش، پولاد فرآور کاوه و الیاف ارغوان گستر سپید از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در استان است که برای راه‌اندازی این طرح‌ها در حدود پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و 250 نفر مشغول به کار خواهند شد.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305286

مهمترین اخبار ایران و جهان: