نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 21:14

برگزاری همایش «همسر دلخواه من از رویا تا واقعیت» در ملایر

همدان- همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و هفته گرامیداشت ازدواج، همایش «همسر دلخواه من از رویا تا واقعیت» در ملایر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و هفته گرامیداشت ازدواج در سراسر کشور جشن‌ها و همایش‌های مختلف با موضوع ازدواج در حال برگزاری است. ترویج ازدواج آسان مهمترین و محوری ترین هدف برنامه‌های هفته ازدواج است.

همزمان با هفته ازدواج گروه واسطین ازدواج ملایر نیز که متشکل از گروه‌های جهادی (رهروان فاطمی) و گروه‌های فعال مردمی در زمینه ازدواج زیر مجموعه سپاه ناحیه ملایر است، اولین برنامه مجمع خیرین ازدواج ملایر را برگزار کرد.

این برنامه که با عنوان «انتخاب همسر دلخواه من از رؤیا تا واقعیت» و با حضور مهدی وکیلی؛ روانشناس بالینی و مشاور خانواده از استان همدان شنبه در کانون مدرس ملایر برگزار شد بانوان جوان و جمعی از مسئولان شهرستان حضور داشتند.

مهین نظری در این جلسه ضمن تبریک ایام فرخنده هفته ازدواج با اشاره به اینکه امروز جوانان ما باید با الگو گرفتن از زندگی ائمه اطهار و سبک زندگی علوی مسیر روشنی را برای آینده خود ترسیم کنند؛ اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها و همایش‌ها ترویج فرهنگ ازدواج اسلامی و آسان برای نسل جوان است.

مسئول بسیج جامعه زنان ملایر به خدمات گروه واسطین ازدواج ملایر طی یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت در راستای ازدواج آسان و به موقع خدمات مشاوره‌ای تخصصی رایگان با استفاده از اساتید مجرب را داشتیم.

وی، تهیه و در اختیار قرار دادن ۲۰ دست لباس عروس کم بها برای زوج‌های جوان در راستای تسهیل در امر ازدواج، را از دیگر برنامه‌های انجام شده برشمرد و گفت: تهیه ۲۰ سری جهیزیه و کمک جهیزیه با همکاری و یاری خیرین برای ۲۰ نوعروس و برگزاری نشست‌های توجیهی برای خانواده‌ها در خصوص درست برگزار کردن خواستگاری، برقراری ارتباط با خیرین و واسطین ازدواج حتی در روستاهای شهرستان به منظور ازدواج آسان را از دیگر برنامه‌های این گروه و واسطین ازدواج ملایر دانست.

وی با بیان اینکه برگزاری دورهای رفیقانه با حضور دختران جوان و نوجوان و با حضور کارشناسان نخبه به منظور آشنا کردن آنها با مهارتهای زندگی و مسائل ازدواج، از دیگر برنامه‌های ما بوده گفت: ثبت نام بیش از یک هزار متقاضی ازدواج به صورت مجازی و حضوری و به سر انجام رساندن ۲۵ ازدواج موفق در سال گذشته و امسال نیز از فعالیت‌های این گروه‌های جهادی در شهرستان ملایر بوده است.

نظری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه این گروه جهادی با همکاری واسطین ازدواج با عنوان مجمع خیرین ازدواج ملایر کار خود را به صورت رسمی هشت ماه است، شروع کرده؛ افزود: این گروه در شورای عالی بسیج ثبت شده که به عنوان مجمع خیرین ازدواج ملایر فعالیت خود را ادامه دهد.

وی یادآور شد: این اولین جلسه مجمع خیرین ازدواج ملایر به صورت همایش در هفته ازدواج است و انشالله این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

در ادامه این مراسم خطبه عقد یک جوان ملایری جاری شد و اهدای جهیزیه به زوج جوان و اجرای برنامه‌های شاد و تقدیر از واسطین ازدواج ملایر از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306386

مهمترین اخبار ایران و جهان: