نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 16:02

امام جمعه آبادان: اشتغال و مسکن جوانان با جدیت بیشتری رسیدگی شود

امام جمعه آبادان گفت: برای پیشگیری از پیری جمعیت کشور باید به مساله اشتغال و مسکن جوانان با جدیت بیشتری رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه آبادان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلای ثامن‌الائمه(ع) با اشاره به سفر آیت‌الله رییسی به سه کشور آمریکای لاتین،  اظهار کرد: دیپلماسی اقتصادی موثر دولت سیزدهم در توسعه و تقویت مراودات تجاری و بازرگانی کشور تاثیرگذار است.

وی در ادامه افزود: سفر رییس جمهور در هفته جاری به سه کشوری که روزی حیاط خلوت استکبار بود نشان از علاقه آن کشورها برای ارتباط با ایران اسلامی است.

امام جمعه آبادان خاطرنشان کرد: دولت قبل به بهانه برجام، اهداف کشورهای غربی را دنبال می‌کرد و همین موضوع باعث فلج شدن اقتصاد کشور شده بود.

وی در ادامه با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: خانواده‌های ایرانی باید این ۲ بزرگوار را الگو قرار داده و ازدواج آسان را مدنظر قرار دهند.

غبیشاوی خواستار ترویج ازدواج آسان در کشور شد و تاکید کرد: سن ازدواج در کشور بالا رفته که یکی از دلایل آن سخت گرفتن خانواده‌ها است.

وی در ادامه با انتقاد از نحوه پرداخت وام ازدواج جوانان بیان کرد: با وجود دستور اکید رییس جمهور در راستای تسهیل در اعطای وام ازدواج، اما همچنان فرآیندهای اداری پرداخت وام ازدواج پابرجاست.

امام جمعه آبادان عنوان کرد: برای پیشگیری از پیری جمعیت کشور باید به مساله اشتغال و مسکن جوانان با جدیت بیشتری رسیدگی شود.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288786

مهمترین اخبار ایران و جهان: