نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 09:46

مشعل بزرگترین رویداد ورزش شهروندی کشور روشن شد+عکس

با برگزاری آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات قهرمان شهر و جشنواره تابستانی آرمان، مشعل بزرگترین رویداد ورزش شهروندی در کشورمان، توسط خانواده شهید علی‌وردی در ورزشگه آزادی تهران روشن شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، با برگزاری آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات قهرمان شهر و جشنواره تابستانی آرمان، مشعل این مسابقات در مجموعه دوازده هزار نفری استادیوم آزادی و با حضور مسئولین ارشد شهری، ورزشی، قهرمانان، پیشکسوتان ورزش کشور و ده ها هزار شهروند تهرانی روشن شد.

*زاکانی: توسعه ورزش همگانی در پایتخت، رسالت شهرداری است

در ابتدای این مراسم، علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: یکی از مهمترین وظایف شهرداری توجه به ورزش همگانی برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی است که با این نگاه، قهرمان شهر می‌تواند به تحقق این رسالت کمکی شایسته کند.

وی افزود: این مراسم برای دومین سال در سطح تهران برگزارمی‌شود و به طور قطع در کنار دستاوردهایی همچون استعدادیابی، نشاط و همدلی اجتماعی را  نیز به همراه خواهد آورد. 

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری در سطح شهر توجه به برنامه‌های مشارکت محور است که ورزش یکی از محوری ترین بخش‌ها به حساب می‌آید. در دوره گذشته قهرمان شهر حدود 600 هزار نفر مشارکت داشتند و در این دوره می‌توان جمعیت بیشتری را ترغیب کرد. 

 

*قهرمان شهر، پشتوانه قهرمانان آینده

محمد امین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی نیز یکی از دستاوردهای مهم این رویداد را پشتوانه سازی قهرمانان آینده در تیم‌های ملی دانست و گفت: وظیفه شهرداری توجه به بعد همگانی است ولی در این رویداد بعد قهرمانی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مراسم با برنامه های متنوعی از جمله اجرای همایش ورزش های باستانی و زورخانه ای، رژه تیم های شرکت کننده و ... ادامه یافت و در پایان با تقدیر از پیشکسوتان ورزش کشور از جمله منصور برزگر، حسن روشن، سلمان حسام، محمد نصیری، علی اکبر حیدری، طالب نعمت پور، محمد انصاری، محمد حسن انصاری فر، محمد فنایی و ... نیز تجلیل از خانواده شهید آرمان علی وردی به پایان رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1329142

مهمترین اخبار ایران و جهان: