نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 15:00

وزیر راه: «سیمرغ» به ناوگان‌ هوایی باری کشور می‌پیوندد

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته دست‌اندرکاران به رئیس‌جمهور وعده تکمیل هواپیمای سیمرغ را داده بودند، این وعده به سرانجام رسید و ما نیز پس از بازدید از کارخانه هواپیماسازی، استفاده از این هواپیما در شبکه باربری هوایی‌ را در دستورکار قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش بعدازظهر امروز ضمن تشریح دستاوردهای سفر خود به اصفهان اظهار داشت: در این سفر 665 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن به مردم تحویل شد و عملیات اجرایی 53 هزار واحد مسکونی نیز آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحویل 11 هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به مردم گفت: علاوه بر پروژه‌های مسکن، 10 کیلومتر پروژه جاده‌سازی و 460 کیلومتر پروژه بهسازی راه، در کل استان به بهره‌برداری رسید و یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های بهسازی اختصاص یافت.

وی افزود: امروز از پروژه قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان بازدید کردیم، توسعه قطارهای سریع‌‌السیر در خطوط مختلف از جمله تهران - مشهد‌ - تهران، تهران - اصفهان و غیره سیاست قطعی وزارت راه و شهرسازی است و اهتمام کامل برای تکمیل این پروژه‌ها در دولت وجود دارد.

بذرپاش با اشاره به بازدید از کارخانه هواپیماسازی ایران گفت: سال گذشته دست‌اندرکاران این کارخانه به رئیس‌جمهور وعده تکمیل هواپیمای‌ سیمرغ را داده بودند که الحمدلله این قول به سرانجام رسید و ما نیز پس از بازدید از این مجموعه، استفاده از این هواپیما در شبکه باربری هوایی‌ را در دستورکار قرار می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: زمین لازم برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به شیوه ویلایی و آپارتمان‌سازی تأمین شده و عملیات ساخت مسکن با سرعت به پیش می‌رود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313286

مهمترین اخبار ایران و جهان: