نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 09:29

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در کرمانشاه به ۷۴ روز

کرمانشاه- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در کرمانشاه به ۷۴ روز خبر داد.

پرویز توسلی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک آغاز هفته قوه قضائیه و گرامیداشت مقام شهید بهشتی، اظهار کرد: از شهریور سال ۹۸ تاکنون که به عنوان رئیس دادگستری در خدمت مردم استان کرمانشاه هستیم در آن زمان با ورودی ۴۳۳ هزار فقره مواجه بودیم و اکنون در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ با وجود افزایش ورودی که بیش از ۱۵۰ هزار افزایش یافته است اما خروجی ما بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی تعداد پرونده‌های خروجی دادگستری استان کرمانشاه تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ را ۵۷۹ پرونده با ۳۵.۸ دهم درصد افزایش عنوان کرد و افزود: در زمینه رسیدگی به پرونده‌های خروجی نیز ۷۰ درصد کارکرد مثبت به ثبت رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به کاهش تعداد شعب نامتعارف، تصریح کرد: در پایان شهریور سال ۱۳۹۸ تعداد این شعب در استان ۱۱۳ مورد بود که در پایان اردیبهشت امسال به ۵۶ شعبه کاهش پیدا کرده است.

توسلی زاده با اشاره به رسیدن میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی در کرمانشاه به ۷۴، بیان کرد: ۳۱ هزار پرونده مسن که بیش از یکسال از زمان ثبت آنها در دادگستری گذشته است تا پایان شهریورماه ۹۸ در دادگستری وجود داشته که این تعداد در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ به ۱۴ هزار یعنی حدود ۵۵.۷ دهم درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های الکترونیک، گفت: تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری هفت هزار و ۴۹۲ پرونده دادرسی الکترونیک صورت گرفته است.

توسلی زاده به سیاست دستگاه قضائی استان برای کمک به واحدهای تولیدی هم اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا جلسات اقتصاد مقاومتی را به صورت متعدد برگزار می‌کنیم که توانسته‌ایم طی آنها مشکل ۶۴ واحد تولیدی استان را حل کرده و رفع مشکل ۲۸ واحد دیگر هم در دست بررسی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بحث ملاقات‌های مردمی تاکید کرد، همواره جز سه استان اول کشور هستیم و از شهریور ۱۳۹۸ تاکنون حدود ۵۳۰ هزار ملاقات با مردم توسط مسئولین قضائی استان کرمانشاه با گره گشایی از مشکلات مردم و یا اقناع آنها صورت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1304742

مهمترین اخبار ایران و جهان: