نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 00:42

حمله هکری گسترده علیه هزاران دیپلمات‌ روسیه

سرویس امنیتی روسیه اعلام کرد که گوشی همراه آیفون هزاران دیپلمات هک شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که هزاران گوشی موبایل آیفون متعلق به دیپلمات‌های این کشور مورد حمله هکری گسترده قرار گرفته اند.

FSB در بیانیه‌ای اعلام کرد که ظاهراً هکرها آیفون‌های دیپلمات‌هایی را که در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های روسیه در کشورهای عضو ناتو، جمهوری‌های شوروی سابق، و همچنین در چین، تل آویو و سوریه کار می‌کردند، هدف قرار داده‌اند.

در این بیانیه جزئیات بیشتری در مورد این حمله سایبری ارائه نشده است، فقط گفته شده است که یک برنامه ناشناخته بخش‌های آسیب پذیر سیستم عامل iOS را هدف قرار داده است.

اطلاعات به‌دست‌آمده توسط سرویس‌های ویژه روسیه حاکی از همکاری نزدیک شرکت آمریکایی اپل با جامعه امنیت ملی، یعنی با آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) است و تأیید می‌کند که سیاست اعلام‌شده مبنی بر حفظ محرمانه بودن اطلاعات شخصی کاربران در دستگاه‌های اپل با واقعیت مطابقت ندارند.

اپل این اتهام را رد کرد و در بیانیه‌ای به نقل از رویترز گفت که هیچ وقت با هیچ دولتی برای وارد کردن هکرها در هر محصول اپل کار نکرده است و هرگز نخواهد کرد. آژانس امنیت ملی آمریکا اما از اظهار نظر خودداری کرده است.

در تابستان سال گذشته همزمان با جنگ اوکراین نیز گروه هکری روسی «RaHDit» اعلام کرد که در پی افشاگری‌های اخیر این گروه از اطلاعات محرمانه به دست آمده از ارتش اوکراین و همچنین نقش آمریکا در حملات کی یف به خاک روسیه و همچنین حذف اطلاعات کارکنان سرویس امنیتی اوکراین (SBU)، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) وب سایت این گروه را مورد حملات «DDoS» (حملات سایبری جهت جلوگیری از ارائه خدمات توسط سایت) قرار داده است.

یکی از هکرهای این گروه در گفتگو با ریانووستی در این باره گفت: ما تهدیدی علیه خود دریافت نمی‌کنیم، زیرا آنها نمی‌دانند ما چه کسی هستیم. با این حال، وب سایت ما در معرض حملات DDoS دائمی است. حملاتی انجام شد که متعلق به سرویس NSA آمریکا بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286042

مهمترین اخبار ایران و جهان: