نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 19:23

تلاش برای ثبت روز «ایثار و مقاومت مردم فارس» در تقویم ملی

شیراز- رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فجر فارس گفت: در راستای تجلیل از ایثار رزمندگان در تلاش هستیم روز ۴ تیرماه به عنوان «ایثار و مقاومت مردم فارس» در تقویم ثبت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی آل‌علی بیان اینکه ۴ تیر ماه ۱۳۶۷ یک موضوع مهم و افتخار بزرگ در تاریخ استان فارس است، بیان کرد: حدود یک ماه مانده به پایان جنگ تحمیلی در منطقه عملیاتی جزیره مجنون دشمن بعثی عراق به این جزیره حمله ناجوانمردانه‌ای با گازهای شیمیایی انجام می‌دهد و با وجود اینکه رزمنده دلاور ایرانی از حمله اطلاع داشتند، عده‌ای ماندند و با بصیرت تمام مقاومت کردند تا نگذارند تا دشمن به اهداف خود برسد.

وی افزود: مردمان دیار استان فارس در اکثریت عملیات‌های دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند، اما نمود ایثار و مقاومت رزمندگان استان فارسی در عملیات جزیره مجنون با تقدیم ۲۵۰ شهید در کمتر از ۶ ساعت رخ داد.

آل علی با بیان اینکه از سال گذشته کار تحقیقاتی و پژوهشی بر ابعاد مختلف عملیات جزیره مجنون آغاز شده است، اظهار کرد: اسامی شهدا و رزمندگان استان فارسی حاضر در عملیات جزیره مجنون احصا شده که به دنبال ثبت تاریخ ۴ تیرماه به عنوان روز «ایثار و مقاومت مردم فارس» در تقویم کشور هستیم؛ این موضوع توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در حال پیگیری بوده و در شورای فرهنگ عمومی استان نیز مطرح شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308842

مهمترین اخبار ایران و جهان: