نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 12:14

عملیات ساخت خوابگاه دانشجویی 400 نفری در ساوه آغاز شد

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه از کلنگ زنی ساخت خوابگاه دانشجویی 400 نفره در پردیس دانشگاهی خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، محمود کریمی ظهر امروز در آیین کلنگ زنی ساخت خوابگاه دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: ساخت خوابگاه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی با توجه به راه اندازی پردیس دانشگاهی و فرسوده شدن خوابگاه قبلی یکی از زیرساخت‌های اصلی دانشکده برای توسعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به سهم 9 میلیاردی این طرح از محل اعتبارات استانی افزود: این پروژه در زیربنایی به مساحت بالغ بر 8500 متر مربع ساخته خواهد شد که 350 میلیارد ریال اعتبار اولیه این طرح از محل سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی تامین شده است و بخشی نیز از محل کمک‌های خیرین سلامت و تسهیلات بانکی تامین خواهد شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: ساخت این خوابگاه با ظرفیت 400 نفر در محوطه پردیس دانشگاهی هم باعث کاهش زمان و هزینه برای رفت و آمد دانشجویان خواهد شد و هم باعث تسهیل در تردد در مسیر دانشگاه و خوابگاه می‌شود که استفاده از امکانات و تجهیزات به روز در این خوابگاه نیز رضایتمندی دانشجویان را بهمراه خواهد داشت.

کریمی همچنین به ادامه فرآیند ساخت بیمارستان 250 تخت خوابی نیز اشاره داشت و گفت: در سفر ریاست جمهور و هیئت همراه به استان مرکزی 3 هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان جدید ساوه در نظر گرفته شد که امیدواریم با تخصیص این رقم شاهد توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی ساوه باشیم.

 پردیس دانشگاهی ساوه 600 دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی را پذیراست که پیش بینی می‌شود این تعداد در سال‌های آتی رو به افزایش رود

به گفته این مقام مسئول پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی ساوه که اخیرا فعالیتش را آغاز کرده بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن صرف شده که بخش اعظم آن توسط خیر تامین شده است.

در حال حاضر پردیس دانشگاهی ساوه 600 دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی را پذیراست که پیش بینی می‌شود این تعداد در سال‌های آتی رو به افزایش رود. 

به گفته سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه قرار است آیین رسمی افتتاح پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی ساوه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان کشوری برگزار شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310642

مهمترین اخبار ایران و جهان: