نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 09:44

«اف‌بی‌آی» تحقیقات درباره «رابرت مالی» را آغاز کرد

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند نماینده ویژه دولت این کشور در امور ایران هم‌اکنون تحت بررسی‌های اداره تحقیقات فدارل آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمزِ اسرائیل، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) تحقیقات درباره «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران و شیوه استفاده او از اطلاعات محرمانه و امنیتی را آغاز کرده است.

هفته پیش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکذیب جداشدن رابرت مالی از این وزارت‌خانه اعلام کرد رابرت مالی «به مرخصی رفته» و «آبرام پالی» به صورت موقت وظایف او را انجام می‌دهد. رابرت مالی نیز «مرخصی‌»اش را تأیید کرد و با این حال گفت که مجوزها و استعلام امنیتی‌اش تحت بررسی است. وی دراین‌باره گفت: به من اطلاع داده شده که استعلام امنیتی من تحت بررسی است. اطلاعات بیشتری در اختیار من گذاشته نشده اما انتظار دارم که تحقیقات به زودی و به نحو مطلوب فیصله پیدا کنند. در ضمن، من در مرخصی هستم.»

پیش از این نیز «مایکل مک‌کال»، رئیسِ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از وزارت خارجه این کشور خواسته بود تا درباره اتهامات و لغو مجوز دسترسی امنیتی رابرت مالی توضیحات لازم را ارائه کند. مایکل مک‌کال در نامه خود نوشت: «گزارش‌ها در مورد رفتار رابرت مالی و همچنین این‌که آیا وزارت خارجه کنگره و افکار عمومی آمریکا را گمراه کرده است، نگرانی‌های جدی ایجاد می‌کند.در حالی که تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی خود به تنهایی مایه نگرانی است، نگرانی ما با قصور وزارت خارجه در پاسخ به تلاش‌های کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای نظارت بر رویکرد و مذاکرات در قبال ایران تشدید شده است.»

مک‌کال در ادامه به درخواست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان برای حضور رابرت مالی در کنگره اشاره کرد، و نوشت: «مقامات ارشد وزارت خارجه به این کمیته اطلاع دادند که فرستاده ویژه مالی به دلیل بیماری یکی از اعضای نزدیک خانواده به مرخصی رفته و قادر به شهادت یا ارائه توضیحات نیست، که کارکنان من با او ابراز همدردی کردند. وزارت خارجه آمریکا در هیچ مرحله‌ای اعلام نکرد که مجوز امنیتی فرستاده ویژه مالی به حالت تعلیق در آمده یا در حال بررسی است، یا این‌که وی به دلیل سو رفتار احتمالی تحت بازجویی قرار گرفته است.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341442

مهمترین اخبار ایران و جهان: