نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 17:15

برخورد قاطع با کوتاهی در پیشگیری و مدیریت بحران در آوج

قزوین- فرماندار قزوین گفت: با مدیرانی که در پیشگیری و یا مدیریت بحران قصور داشته باشند به عنوان ترک فعل برخورد قاطع خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید زرگر پیش از شهر یکشنبه در جلسه ستاد بحران آوج اظهار کرد: خوشبختانه خسارت سیل روزهای اخیر در آوج بسیار ناچیز بوده اما همه مدیران باید برای مقابله با بحران‌های احتمالی پیش رو آماده باشند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان باید ادارات جهت اسکان اضطراری و ارائه خدمات در زمان بحران آمادگی کامل داشته باشند.

فرماندار آوج بیان کرد: همه مدیران باید با برگزاری مانور بحران و تکمیل چک لیست‌های لازم آمادگی لازم را برای مقابله با بحران‌های احتمالی داشته باشند.

وی عنوان کرد: باید برنامه ریزی های لازم قبل از وقوع بحران پیش بینی شود، در این زمینه اگر قصور و کوتاهی رخ داده باشد باید به عنوان ترک فعل لحاظ و به آن رسیدگی شود

زرگر افزود: برای مقابله با خسارات سیل باید جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز به ویژه در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی رودخانه هاو پل‌ها، حفاظت از مراتع و پوشش گیاهی منطقه به صورت جدی پیگیری شود چرا که این موارد می‌تواند در جلوگیری از خسارات سیل بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به وقوع سیل در روزهای اخیر گفت: سیل اخیر هرچند خسارت زیادی نداشت اما این امر زنگ خطری بود تا دستگاه‌های متولی با اهتمام بیشتری به مقابله با مخاطرات طبیعی بروند و پیشگیری را به صورت جدی دنبال کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277786

مهمترین اخبار ایران و جهان: