نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 15:54

تهیه سند توسعه تالاب شادگان توسط محیط‌زیست

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در جریان بازدید از تالاب بین‌المللی شادگان از تهیه سند توسعه تالاب خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس،مجتبی ذوالجودی معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست، در جریان بازدید از تالاب بین‌المللی شادگان در خصوص هدف از این بازدید اظهار داشت: پیرو سفر ریاست جمهور و دستور ایشان در خصوص تدوین سند توسعه تالاب بین‌المللی شادگان ظرف مدت یک ماه، این بازدید در فاصله کمتر از یک هفته بعد از دستور ایشان انجام گرفت.

وی افزود: کار تهیه این سند از همان روز اول در دستورکار سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار گرفت و با همکاری سایر دستگاه‌ها و علی‌الخصوص وزارت گردشگری این سند تهیه می‌گردد.

ذوالجودی گفت: در سند آمایش سرزمین استان برای تالاب شادگان، کاربری گردشگری در اولویت می‌باشد و اگر در این حوزه کار شود اقدامات مناسبی برای مردم منطقه انجام خواهد گرفت.

معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص درخواست استقرار صنایع در منطقه گفت:درخواست‌هایی در این زمینه وجود دارد و محیط‌زیست بر اساس قوانین تکلیفی بالادستی  و در چارچوب ضوابط و مقررات و رعایت قوانین همراهی مناسبی با مردم داشته و اگر مانعی در راه توسعه وجود دارد باید با اولویت بر حفاظت از محیط‌‌زیست منطقه این موانع برداشته شود.

وی گفت: آنچه برای ما به عنوان سازمان حفاظت محیط‌زیست اهمیت دارد، رعایت قوانین و مقررات محیط‌زیست است که این سازمان دنبال نموده و در کنار این قوانین همراه با تمام ارگان‌های مرتبط، جهت استفاده و بهره‌برداری خردمندانه و پایدار از این تالاب بی‌نظیر تلاش می‌کند.

 ذوالجودی گفت: تهیه سند توسعه تکلیفی است که ریاست محترم جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها قرار داد و امیدواریم به زودی این سند توسعه تهیه و اجرایی شود.

لازم به ذکر است معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست علاوه بر بازدید از تالاب بین‌المللی شادگان و مرکز بازدیدکنندگان آن، از طرح‌های گردشگری در حال اجرا و مورد درخواست در این تالاب و همچنین بندر صیادی و بندر تجاری شادگان، سایت پرورش میگوی چوئبده و چندین طرح زیست محیطی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بازدید کرد.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1194886

مهمترین اخبار ایران و جهان: