نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 12:05

تشدید نظارت بر قیمت کالاهای اساسی در شفت

شفت- فرماندار شهرستان شفت با اشاره به اینکه نظارت و کنترل بر قیمت کالاهای اساسی در این شهرستان تشدید می‌شود، گفت: با افرادی که خودسرانه اقدام به افزایش قیمت می کنند برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی صبح شنبه در جلسه تنظیم بازار و اقدام مشترک شهرستان شفت اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نوسانات قیمت بازار باید در تهیه و توزیع کالاهای اساسی مردم دقت بیشتری توسط اعضا کارگروه تنظیم بازار صورت پذیرد.

فرماندار شفت با تأکید بر استمرار نظارت و بازرسی‌های دقیق بر بازار و رصد قیمت‌ها افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها کم فروشی و دیگر تخلفات توسط برخی افراد فرصت طلب انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار علاوه بر افزایش اعتماد عمومی موجب جلوگیری از قانون گریزی و تخلف عده‌ای سودجو در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تأمین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، قیمت گذاری کالاها و نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار است که این اقدامات در راستای بهبود کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و کسب رضایت آنان انجام می‌گیرد.

نقدی با اشاره به نزدیک بودن ایام تعطیلات تابستان و ضرورت برقراری آرامش و امید در بین مردم با تأکید بر نظارت دقیق بر بازار و رصد قیمت‌ها به صورت مستمر گفت: برای ممانعت از افزایش غیرقانونی و بی ضابطه قیمت‌ها باید کنترل و نظارت مستمر بر قیمت‌ها وجود داشته باشد و با متخلفان مطابق قانون برخورد شود.

فرماندار شفت اضافه کرد: عرضه و تقاضا در برهه‌ای از زمان با کمبودهایی مواجه می‌شود و مشکلاتی را در بازار ایجاد می‌کند که باید تلاش کرد با نظارت مستمر کلیه دستگاه‌ها نسبت به تنظیم بازار اقدام شود و این چالش‌ها نیز برطرف شود.

فرماندار شفت ادامه داد: در راستای این نظارت‌ها شناسایی برخی کسبه و بازاریان که عملکرد و سابقه خوبی در بازار دارند تقدیر به عمل آورده و در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نظارت بر توزیع و بررسی روزانه و به هنگام موجودی کالاهای مورد نیاز شهروندان در واحدهای عرضه نظیر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به عنوان شاخص مورد توجه و در اولویت قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1274642

مهمترین اخبار ایران و جهان: