نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 13:26

راه‌اندازی دستگاه«سی‌تی‌آنژیوگرافی» پیشرفته در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ورود دستگاه جدید سی‌تی‌آنژیوگرافی به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان خبر داد و گفت: این دستگاه برای نخستین بار با تکنولوژی بالا به زودی در این مرکز نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در استان زنجان دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی وجود نداشت و همشهریان و هم استانی‌ها برای دریافت خدمات به تهران و استان‌های مجاور مراجعه می‌کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه این دستگاه با تکنولوژی بالاست و در مقایسه با سی‌تی‌های معمولی که دارای ۸ یا ۱۶ اسلایس هستند دارای ۲۵۶ اسلایس است، افزود: با راه‌اندازی این دستگاه آنژیوگرافی‌های عروقی و عروق قلبی انجام می‌شود و ظرفیت و فرصتی در استان زنجان ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه جدید ازجمله دستگاه‌هایی است که تولید داخلی ندارد و با پیگیری‌هایی که در یکسال و نیم گذشته انجام شد، خوشبختانه از خارج از کشور خریداری شد، تصریح کرد: با ورود این دستگاه به زنجان و طی مراحل آماده سازی محل و نصب امیدواریم در دو یا سه ماه آینده آماده ارائه خدمت به هموطنان شود.

 بختیاری با بیان اینکه با راه‌اندازی این دستگاه هم راحتی مردم تأمین و منبع درآمدی نیز برای بیمارستان محسوب خواهد شد، تصریح کرد: دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی با دلار یارانه و با قیمت روز حدود ۶۰ میلیارد تومان خریدار شده است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1230242

مهمترین اخبار ایران و جهان: