نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 14:22

رویکرد دولت فعال کردن سازمان‌های مردم نهاد است

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: رویکرد دولت و وزارت جوانان فعال کردن سازمان‌های مردم نهاد و ارائه خدمت به آنهاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدمرتضی کامل نواب مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان ظهر امروز در آیین افتتاحیه چهاردهمین رویداد ملی همنا که در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد دولت و وزارت جوانان فعال کردن سازمان‌های مردم نهاد و ارائه خدمت به آنهاست لذا هر آنچه در این مجموعه دنبال می‌شود برای همه جوانان است.

وی اضافه کرد: همه ما خود را موظف می دانیم به سمن ها خدمت کنیم و در راستای ارائه خدمات بیشتر  رویداد همنا را آغاز کرده‌ایم و پیشنهاد می‌شود سازمان‌های مردم نهاد و تیم‌های جوانان در این رویداد شرکت کنند.  

کامل نواب خاطرنشان کرد: به سازمان‌های مردم نهاد می‌توان دو نوع آموزش ارائه شود که یک نوع آن آموزش‌های عمومی است و برای همه افراد حاضر در سمن‌ها این آموزش‌ها لازم است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: نوع دوم آموزش‌ها به سمتی خواهد بود که سازمان‌های مردم نهاد در موضوعات خود تقویت شوند و با دولت گفتمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه هم اکنون دور اول برگزاری رویداد همنا در حال برگزاری است، یادآور شد: این دوره در تابستان امسال به اتمام برسد و در پاییز امسال وارد فاز دوم این رویداد خواهیم شد که با عناوین جدید در قالب رویداد همنا ۲ شروع می‌شود و این فرصت جدیدی برای گردهمایی جوانان خواهد بود.

کامل نواب گفت: ما با تعریف راهبرد‌های جدید، خواهان افزایش سازمان‌های مردم نهاد و حضور داوطلبانه در افراد در سمن‌ها هستیم ضمن اینک ورود ما نباید ورود مداخله گرایانه باشد بلکه باید تسهیل گیر این کارها باشد.

وی با بیان اینکه با این روند شبکه‌سازی تخصصی شکل می‌گیرد، افزود: با راهبر ذکر شده، سمن های موضوعات مشترک کنار هم قرار گیرند و در مجموع  ۱۴ حلقه شکل گرفته که هر کدام یک دبیر ملی دارد.

نواب عنوان کرد: در شبکه‌سازی تخصصی ظرفیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دیده شود و از در طراحی‌ها از ایده آنان استفاده شود.

وی گفت: هدف از این کار هم افزایش آگاهی و انتقال تجربه و دانش بین سازمان‌های مردم نهاد در زمینه فعالیت‌های تخصصی است. 

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1249442

مهمترین اخبار ایران و جهان: