نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 15:32

ورزشکاران و بسیجیان پیشگام در جهاد امید آفرینی در جامعه باشند

اراک- نماینده ولی فقیه در مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ورزشکاران و بسیجیان پیشگام در جهاد امید آفرینی در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر سه شنبه در دیدار با جمعی از ورزشکاران بسیجی و رؤسای هیئت‌های ورزشی استان مرکزی اظهار کرد: ورزش میدان وسیعی از جهاد و حرکت به سمت کمال است و ورزشکاران باید در این میدان وسیع با اراده، مصمم، آگاه، منسجم و هوشیار برای فتح قله‌های بلند در سطح کشور و بین الملل حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ورزش وسیله‌ای برای تزکیه و سعادت است و این میدان جبهه اخلاص، جهاد و جوانمردانی است که برای اعتلای کلمه الله گام برمی دارند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران در عرصه‌های مختلف همواره افتخار آفرینی کرده و در حوزه ورزش و خصوصاً ورزش بانوان درخشیده و گام دوم انقلاب نیز باید همچون الگویی کارآمد نقش آفرینی کند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه عبودیت و بندگی خداوند مهمترین هدف زندگی انسان است، گفت: این هدف باید در عرصه‌های مختلف از جمله ورزش، اقتصاد و فرهنگ محقق شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی مسیر جدیدی از پیشرفت و حرکت به سمت کمال و عزت را برای ملت ایران گشوده و باید این فرصت را قدر بدانیم و امروز این ملت در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد.

امام جمعه اراک تاکید کرد: فعالیت‌های ورزشی در کنار برنامه‌های تربیتی و تفریحی در دستور کار ورزشکاران، هیئت‌های ورزشی و موسسه‌ها باشد و حضور در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و اماکن عمومی مورد توجه ورزشکاران باشد و ورزشکاران باید پیشگام در امیدآفرینی در جامعه باشند.

وی افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در بخش‌های مختلف جامعه یک ضرورت مهم است و ورزشکاران و بسیجیان باید روز به روز صفا، برادری، وحدت و انسجام را در بین خود تقویت کنند و ارزش‌های اسلامی باید در بین جامعه ورزشی موج بزند.

دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: انگیزه‌های بلند الهی و شوق به خدمت به جامعه در عرصه‌های مختلف ورزشی طنین انداز شود و ایجاد امید و نشاط در بخش‌های مختلف جامعه در دستور کار ورزشکاران و سازمان‌های متولی باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233442

مهمترین اخبار ایران و جهان: