نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 11:43

پیگیری معضلات موزه ریسباف اصفهان با وزیر میراث فرهنگی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در سفر وزیر میراث فرهنگی بحث موزه ریسباف و چگونگی حل آن مطرح و مقرر شد تا که این موضوع در هیئت دولت توسط ایشان پیگیری شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراصفهان، اظهار داشت: بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی رویداد بزرگی است و آغاز هفته صنایع دستی با حضور شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در اصفهان نشان‌دهنده آن است که عنایت لازم به صنایع دستی اصفهان شده است.

وی افزود: البته این توجه در حد این رویداد است و راه زیادی وجود دارد تا مشکلات فعالان صنایع دستی و هنرهای فراموش شده برطرف شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به ماموریت‌های متعدد وزارت صنایع دستی، گردشگری و صنایع دستی، این سفر وزیر را نباید به پای رسیدگی به مشکلات میراثی و گردشگری گذاشت، اما بحث موزه ریسباف با وزیر مطرح شد.

وی ادامه داد: انتقال این موضوع به وزارت میراث در کمیسیون فرهنگی مصوب شده و به وزیر سفارش شده که این موضوع در هیئت دولت نیز پیگیری شود.

طغیانی افزود: گرفتن مصوبه گام بزرگی در شکل‌گیری موزه ریسباف است و احیای این مجموعه به ظرفیت موزه‌ای اصفهان کمک بسیاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری موضوعات میراثی اصفهان در سفرهای بعدی وزیر که در آینده نزدیک خواهد بود انجام می‌شود.

انتهای پیام/174/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1277142

مهمترین اخبار ایران و جهان: