نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 17:42

بازار افسار گسیخته شده است/چرا مسئولان نظارت را رها کرده‌‌اند

امام جمعه دیشموک گفت: گرانی‌ها زیاد شده و بازار افسار گسیخته و رها شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز جمعه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران حج گفت: مقام معظم رهبری با هدف تبین دلایل حضور در حج فرمودند حضور در حج برای یک هدف واحد است که آن هدف ارتقاء امت اسلامی  و نزدیکی دلهای آحاد امت اسلامی به یکدیگر است. 

وی گفت: امت اسلامی اشتراکات فراوانی دارند که سبب اتحاد مسلمانان میشود از جمله قبله مشترک، پیامبر مشترک  قرآن مشترک و مودت اهل بیت یکی از بهترین و بارزترین مشترکات مسلمین مقابله و ایستادگی در برابر ظلم و کفر وشیطان بزرگ امریکا و هم پیمانان اوست که برای دفاع از فلسطین در برابر استکبار و اسرائیل متحد هستند. 

این خطبه در ادامه افزود: یکی دیگر از موکدات رهبر معظم انقلاب به مسلمین عمل به قرآن وحضور در نماز جماعت مسجدالحرام و مسجدالنبی  و ارتباط برقرارکردن وهم صحبت شدن با دیگر زایران و خواندن دعای کمیل و براعت از مشرکین است. 

حجت الاسلام راوند در ادامه با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: جمعیت و مردم زیر بنای اصلی و مهم سیاسی و اقتصادی و اجتماعی هر کشور است و وضعیت رشد جمعیت در کشور سالهاست که وضع مناسبی ندارد.

امام جمعه دیشموک افزود: یکی از مهمترین اهداف  در طرح جوانی پایین آوردن سن ازدواج است که یک دستور قرآنی و سنت پیامبر است پیامبر می‌فرمایند هیچ چیزی نزد خداوند محبوبتر از ازدواج نیست که می‌طلبد همه ما نسبت به دستور دین حساس باشیم و هم شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنیم و هم به اصل ساده زیستی در اسلام توجه کنیم و کمک کنیم که سن ازدواج بالا نرود که لازمه این کار رفع مشکلات اقتصادی جوانان است تا بتوانیم با ایجاد فرصتهای ازدواج و پایین آوردن هزینه های ازدواج و فرزندآوری و رفع مشکلات اقتصادی جوانان جلوی بحران جمعیت در آینده کشور را بگیریم.

حجت‌الاسلام راوند در ادامه با اشاره به ولادت حضرت معصومه و روز دخترو همچنین آغاز دهه کرامت گفت: کرامت به معنای بزرگواری است که پیامبر فرمودند بزرگواری مرد همان دین اوست.

وی در ادامه اضافه کرد: برکاتی که به این مردم  و به این مرز و بوم وارد شده است به سبب وجود آقا امام رضا ع و خواهرش حضرت معصومه است که آثار گرانبهایی در زندگی مردم ایران زمین دارند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: علت نامگذاری این روز به نام روز دختربه این خاطر است که خانواده ها به صورت ویژه و خاص به دختران توجه داشتند باشند و دراین روز برایشان هدیه بخرند و دختران نیز درباره زندگی حضرت معصومه تحقیق کنند و با سیره اخلاقی ایشان آشنا شوند
حجت الاسلام راوند در ادامه با اشاره به روز سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر در عملیات بیت المقدس گفت: آزادی خرمشهر ضربه بزرگی به رژیم بعثی وارد ساخت و رژیم بعث پس از تحمل این شکست در طول تمامی جبهه نبرد دچار انفعال شده بود و توهم غلبه بر ایران را برای همیشه به فراموشی سپرد.

وی در ادامه افزود: آزادی خرمشهر یک پیروزی ساده نبود بلکه آغازی بر شکست های پی در پی دشمن در جبهه نبرد بود و در واقع این پیروزی پایانی بر توهمات دشمن برای نابودی جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه دیشموک در ادامه افزود: روز چهارشنبه چهارم خرداد روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه  است که در بخش ما امامزاده میرسالارع قرار دارد که سالانه از سراسر کشور و حتی بیرون از کشور زائرانی دارد اما متاسفانه در اثر بی توجهی مسئولان مشکلاتی دارد که نیازمند توجه مسئولان اوقاف شهرستان و استان است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند میطلبد که مسئولان  جهت رفع مشکلات عمرانی و آبادانی و جاده ای  فضاسازی برای زائران اهتمام بیشتری داشته باشند.

راوند در ادامه بیان کرد: مشکلات اقتصادی مردم زیاد است و مسئولان باید بر بازار افسار گسیخته مغازه ها و مغازه داران نظارت بیشتری داشته باشند چرا که بعضی از مغازه داران بیش از حد مجاز و چند برابر بیشتر جنس را به مردم میفروشند.

امام جمعه دیشموک با اشاره به خدمات شهرداری و شورای شهر گفت: از زحمات شورای شهر و شهرداری به خاطر خرید ماشین آلات و ادوات همچنین آوردن لودر برای حل مشکلات مردم در منطقه کمتر برخوردار دیشموک تشکر می‌کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1223386

مهمترین اخبار ایران و جهان: