نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 00:30

جنجالی‌های هفته| از جمله 44 میلیاردی علیه استقلال تا سرنوشت مشابه رونالدو، عالیشاه و حسینی در آسیا!

در اتفاقات جنجالی این هفته ورزش، ترجمه نشدن یک جمله باعث ضرر 440 میلیارد ریالی استقلال شده و هم‌چنین تیم کریستیانو رونالدو هم در آسیا سرنوشتی مثل استقلال و پرسپولیس پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات جنجالی این هفته جهان ورزش را با هم مرور می کنیم:

سقوط یک تماشاگر بسکتبال

در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا تیم شهرداری گرگان مقابل الریاضی لبنان ۸۷ بر ۷۹ در تهران شکست خورد و در جریان این مسابقه روی سکوهای سالن بسکتبال آزادی شاهد درگیری بودیم که یک از هواداران از طبقه دوم سالن سقوط کرد و به شدت آسیب دید، برخی منابع شایعه مرگ این هوادار را منتشر کرده بودند که واقعیت نداشت.

کاپیتان جنجالی

طالب ریکانی کاپیتان تیم فوتبال نفت آبادان هفته گذشته سریع ترین پنالتی تاریخ لیگ برتر را مقابل ذوب آهن در دقیقه یک تبدیل به گل کرد. پنالتی که در ثانیه 20 مسابقه به سود نفت اعلام شده بود. بعد از آن ریکانی در دقیقه 10 مسابقه با خطایی خشن و بی مورد کارت قرمز را از داور دریافت کرد تا تیمش 10 نفره شود و برد را با مساوی عوض کند!

جالب اینکه این بازیکن بعد از اخراج به داخل رختکن رفت و عصبانیتش را سر شیشه‌های رختکن پیاده کرد و دستش مجروح و رختکن غرق خون شد! این بازیکن نفت با چنین اقداماتی هم خودش را مصدوم کرد و دستش چند بخیه خورد و هم با اخراجی که شد در حساس ترین بازی فصل نفت محروم است و باید مثل تماشاگران نفت برای بقای تیمش دعا کند.

انتخاب هتل تیم ملی هم داستان شد!

در حالیکه کانال رسمی تیم ملی فوتبال اعلام کرد بعد از بازدید امیر قلعه نویی و مهدی محمد نبی از هتل الریان دوحه این هتل محل اقامت تیم ملی در زمان جام ملت های آسیا خواهد بود یک روز بعد نبی مدیر تیم ملی و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال این مساله را تایید نکرد و  اعلام کرد: این گمانه زنی هایی که در خصوص محل اقامت تیم ها صورت گرفته و اسامی که عنوان شده هنوز نهایی نیست! در بخش فوتبال هم مثل وزارت ورزش شاهد تناقض گویی های جالبی بودیم تا تیم ملی بعد از دوران کی روش برای انتخاب هتل تیم ملی هم داستان دار! شود.

خلبان عامل سانحه هلی کوپتر وزیر ورزش

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در مراحل بررسی سانجه مشکل هلی کوپتر وزیر ورزش و همراهان علت وقوع سانحه انسانی( خلبان) عنوان شده که البته تصمیم گیری‌های مدیریتی و نبستن کمربند ایمنی مسافران نیز عوامل کمکی آن بوده اند!

فتح الله زاده، 5 میلیاردتومان و وعده افشاگری

علی فتح الله زاده بعد از مناظره ای که با قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در تلویزیون داشت از سوی قربان زاده محکوم به 5 میلیارد به باشگاه استقلال شد زیرا به عقیده او فتح الله زاده این پول را دوبار از باشگاه دریافت کرده بود! در نهایت هم فتح الله زاده از مدیریت باشگاه استقلال کنار رفت و بعد از مدت‌ها سکوت در این هفته گفت: دادگاه در مورد آن 5 میلیارد تومان نظر خواهد داد. حرف‌های زیادی برای گفتن دارم که بعد از جام حذفی که امیدوارم با قهرمانی استقلال همراه باشد صحبت‌هایم را مطرح خواهم کرد.

یک خط نوشته و ضرر 44 میلیارد ریالی استقلال!

در قرارداد رافائل سیلوا مدافع برزیلی استقلال یک اشتباه کوچک حدود 44 میلیارد ریالی معادل 4 میلیارد و 400 میلیون تومان به استقلال ضرر زد. ماجر از این قرار بود که سیلوا متوجه می شود که 85 هزار دلار از قراردادش بابت پرداخت مالیات کسر شده است ولی این مساله را قبول نمی کند و مدعی است که در قراردادش پرداخت مالیات برعهده باشگاه است!

بعد از بررسی قرارداد این بازیکن مشخص می شود، در متن فارسی قرارداد بازیکن نوشته شده پرداخت مالیات برعهده خود بازیکن است اما این جمله فارسی در متن انگلیسی قرارداد گنجانده نشده بوده  و در قرارداد انگلیسی نوشته شده بازیکن هیچ تعهدی در قبال مالیات ندارد و مالیات برعهده باشگاه است! همین مساله باعث ضرر هنگفت باشگاه استقلال شده است.

بدهی 7 میلیارد تومانی فدراسیون بابت جام جهانی

فدراسیون فوتبال بابت اعزام تماشاگران به جام جهانی 2022 قطر هم بدهی 7 میلیارد تومانی دارد. رئیس انجمن دفاتر مسافرتی اعلام کرد: فدراسیون هنوز بخشی از بدهی خود را بابت تورها و مسافرات جام جهانی صاف نکرده و فقط یک مورد از بدهکاری فدراسیون فوتبال 7 میلیارد تومان است! 

ماجرای میختاریان و مرفاوی

هنریک میختاریان بازیکن تیم اینتر میلان ایتالیا هر بار که گلزنی می کند در فوتبال ما هجمه ای علیه صمد مرفاوی سرمربی اسبق مس کرمان مطرح می شود! ادموند اختر بازیکن اسبق استقلال مدعی است که میختاریان را به فوتبال ایران آورده بود اما صمد مرفاوی این بازیکن را به بهانه اینکه لاغر! است رد کرد! اکنون که میختاریان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برای اینتر گلزنی کرد دوباره این بحث داغ شد اما صمد مرفاوی مدعی است که اصلا چنین چیزی در مورد این بازیکن نگفته است!

او قسم خورده که روحش از حضور میختاریان در ایران خبر نداشته و نه حضوری او را دیده و نه حتی فیلم مسابقاتش را. با این حال اختر هم به او هم در این مورد تلفن کرده همین مساله را گوشزد کرده است اما مرفاوی قسم می خورد چنین چیزی نبوده است.

النصر هم به سرنوشت استقلال و پرسپولیس دچار می شود؟

خبرنگار عربستانی نواف الاسیوی مدعی شده که تا این لحظه فقط دو باشگاه الهلال و الفیحا عربستان مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده اند و النصر ممکن است از حضور در آسیا محروم شود! اگر این خبر صحت داشته باشد بمب خبری فوتبال آسیاست زیرا باشگاهی که کریس رونالدو فوق ستاره پرتغالی را با رقمی سرسام آور جذب کرده اما نتوانسته مجوز حضور در لیگ قهرمانان را پیدا کند، درست مثل استقلال و پرسپولیس در فصل گذشته که از رسیدن به آسیا محروم شده بودند. نکته جالب تر اینکه باشگاه الشباب عربستان هم برای پنجمین فصل متوالی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم است! به این ترتیب کریس رونالدو هم به سرنوشت کاپیتان های سرخابی یعنی امیدعالیشاه و سیدحسین حسینی در آسیا دچار می شود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1219786

مهمترین اخبار ایران و جهان: