نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 09:25

عواید ناشی از مصادره اموال قاچاقچیان به خراسان جنوبی نرسید

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت:بیش از شش تن مواد مخدر از ابتدای سال در خراسان جنوبی کشف شد اما از عواید ناشی از کشف آن‌ها و همچنین مصادره اموال قاچاقچیان چیزی نصیب استان نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت یکشنبه شب در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی بر ضرورت برنامه ریزی در راستای آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز ماده ۱۶ در هفته مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انتظار داریم به طور جدی برنامه‌های کمیته‌های ذیل این شورا و شهرستان‌ها را رصد کند تا میزان موفقیت هریک از آنها مشخص و خروجی مناسبی در این خصوص داشته باشیم.

قناعت افزود: کمیته‌های ذیل این شورا و شهرستان‌های خراسان جنوبی نباید تنها به اجرای دستورالعمل‌ها اکتفا کنند، بلکه باید برنامه‌های ابتکاری جدیدی را هم داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید در یکی از جلسات آینده شورا گزارشی از عملکرد کمیته‌های ذیل این شورا و شهرستان‌ها ارائه شود، تصریح کرد: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مدیر کل بهزیستی استان باید پیگیری لازم را انجام دهند که تا پایان خرداد جلسه مربوط به صدور مجوز مرکز ماده ۱۶ خراسان جنوبی در تهران برگزار و مجوز مربوط با توجه به موافقت ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی کشور صادر شود.

قناعت ادامه داد: جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی و سرپرست راه و شهرسازی استان برگزار و ضمن مشخص شدن زمین مربوط به ساخت مرکز ماده ۱۶، برای تأمین اعتبار ساخت آن با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور مکاتبه شود تا این پروژه با حضور میهمان کشوری در هفته مبارزه با مواد مخدر (۳۱ خرداد تا پنج تیر) آغاز شود.

وی با بیان اینکه در هفته مبارزه با مواد مخدر سال جاری باید برنامه‌های مفید و تأثیرگذاری در خراسان جنوبی اجرا شود، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از شش تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده اما از عوائد ناشی از کشف آن‌ها و همچنین مصادره اموال قاچاقچیان چیزی نصیب استان نمی‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1245942

مهمترین اخبار ایران و جهان: