نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 16:42

تولید محتوای متناسب با هجمه‌های جنگ نابرابر رسانه‌ای

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل با انتقاد از عملکرد ضعیف در مدیریت فضای مجازی کشور گفت: محتواهای متناسب با هجمه‌های جنگ نابرابر رسانه ای باید تولید شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی ورزشی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با انتقاد از عملکرد ضعیف در مدیریت فضای مجازی کشور اظهار کرد: انتخاب زبان و مجرای مؤثر ارتباطی با قشر جوان و نوجوان، لازم و ضروری است و باید محتواهای متناسب با هجمه‌های جنگ نابرابر رسانه‌ای تولید شده و از فرصت فضای مجازی در توسعه ورزش استفاده شود.

وی با تشریح ضرورت توجه به ورزش به عنوان عاملی محوری در مقابله با آسیب‌ها، حساسیت گروه سنی نوجوان و جوان را یادآور شد و افزود: در مواجهه با هر گروه سنی انتخاب زبان و مجرای مؤثر ارتباطی، از اصول ارتباطات مؤثر انسانی است و در حال حاضر هیچ عاملی همچون ورزش در پیشگیری از آسیب‌های دوره نوجوانی و جوانی مؤثر نیست.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه قوی شدن جسم و تربیت بدنی باید در کنار پرورش روحی و تربیتی باشد، گفت: توجه به نشست‌ها و دوره‌های اخلاقی در کنار دوره‌های تخصصی ورزشکاران، مربیان و داوران در رشته‌های مختلف باید اجرایی شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو در بخش دیگری از سخنان خود توسعه ورزش بانوان را ضروری دانست و ادامه داد: نقش تربیتی مادران و تأثیر مادران بر سرنوشت خانواده و نحوه رفتار کودکان ایجاب می‌کند، نسبت به توسعه ورزش بانوان در استان اقدام جدی و بیش از پیش انجام شود.

وی همچنین قانون‌گرایی و مطالبه گری و عمل در چارچوب قانون را اصلی مهم در توسعه و حل مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات موجود در کشور محصول عمل نکردن به قانون است و برخی‌ها برای رفع محدودیت‌های قانونی در انجام وظیفه و حتی با نیت خیر، معتقد به تخلف هستند که مصلحت اندیشی در مقابل قانون معنا ندارد و همه مکلف به رعایت قانون هستند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تقدیر از عملکرد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، ایجاد کارگروه تخصصی و ابتکاری حاضر توسط معاونت یاد شده را خدمتی ارزشمند به استان دانست و افزود: بر اساس سند تحول قضائی استفاده از ظرفیت هسته‌ها و نهادهای مردمی و صاحب نظران در حوزه‌های مختلف از اهداف تشکیلات قضائی است و کارگروه آسیب شناسی و ارتقای کارکرد ورزش اردبیل بر پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی مصداق بارزی در این راستا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1214042

مهمترین اخبار ایران و جهان: