نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 12:04

مقاومت، آماده پاسخ به اشغالگران

دو تن از رهبران جنبش جهاد اسلامی و حماس، در گفت وگوهای اختصاصی با شبکه «المیادین» ضمن اشاره به اتحاد گروه‌های فلسطینی در مقابل دشمن صهیونیستی، خاطرنشان کردند: همه جناح‌های مقاومت، برای پاسخ قاطع و یکپارچه به اشغالگران آماده هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الهندی» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» تاکید کرد که پاسخ مقاومت به تجاوزات رژیم اشغالگر در غزه در راه است؛ همانطور که «زاهر جبارین»، معاون جنبش حماس در کرانه باختری هم خاطرنشان می‌کند که مقاومت برای پاسخ به اشغالگران متحد خواهد شد.

محمد الهندی، رهبر جنبش جهاد اسلامی شب گذشته (سه‌شنبه، ۹می) تأیید کرد که «مقاومت در حال ارزیابی شرایط میدانی است تا تصمیم خود را برای پاسخگویی به تجاوزات اشغالگران به غزه در شکل و زمان این پاسخ اتخاذ کند».

الهندی در گفت‌وگو با المیادین توضیح داد که «پاسخ به این تجاوز در راه است؛ اکنون تماس‌ها اهمیتی نداشته و این به رهبران اتاق عملیات بستگی دارد. اشغالگران نمی‌توانند بازدارندگی خود را بازگردانند، یا جناح‌های مقاومت را از پاسخ بازدارد».

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: قرار بود هیأتی از دفتر سیاسی جنبش جهاد در فردای شهادت حاج خضر عدنان به قاهره برود تا درباره آتش‌بس گفت‌وگو کند. حالا این ترورها بر عملکرد سرایاالقدس و جناح‌های مقاومت فلسطین تأثیری نخواهد گذاشت و به «جنگ علنی با اشغالگران» منجر خواهد شد.

الهندی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی مدتی پیش تصمیمش را درباره این ترورها گرفته و در حال آماده‌سازی برنامه‌هایی برای آن بود، تاکید کرد: تهدیدات رژیم اشغالگر و صحبت از ضربه مهلک به سرایاالقدس، آهنگی قدیمی شده است.

الهندی در گفت‌وگو با المیادین تصریح کرد: اسرائیل می‌داند که در مبارزه با  این رهبران فلسطینی در نبرد نظامی شکست خواهد خورد؛ بنابراین آن‌ها را در خانه و همراه با خانواده‌هایشان به قتل رساند.

جبارین: مقاومت برای پاسخ به اشغال متحد خواهد شد

«زاهر جبارین»، معاون رهبر حماس در کرانه باختری نیز در گفت‌وگو با شبکه المیادین، شب گذشته گفت: «خون مردم فلسطین، دِینی بر گردن جناح‌های مقاومت در همه گروه‌ها و جنبش‌ها است.

جبارین در مصاحبه با المیادین ضمن تاکید بر این موضوع که «مقاومت گام‌هایش را برای نبردی سرنوشت‌ساز با اشغالگران اسرائیلی ترسیم می‌کند»، خاطرنشان کرد: «مقاومت برای مقابله با اشغالگران متحد می‌شود و دشمن در ایجاد تفرقه بین مردم فلسطین موفقیتی نخواهد کرد».

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: توسل اشغالگران به فریب، بیانگر عدم اعتماد به نفس و فقدان شجاعت در آن‌ها است؛ در حالی که مقاومت می‌داند چگونه نبرد با اینان را مدیریت کرده و انتقام شهدا را بگیرد.

جبارین از جانب مردم فلسطین و از طریق شبکه المیادین گفت: ما بر عهدمان هستیم و نمی‌گذاریم این جنایات بدون پاسخ و مجازات بماند. او همچنین اشغالگران را مورد خطاب قرار داده و گفت: همه جناح‌های مقاومت برای آن آماده می‌شوند که شانه به شانه هم و در یک اتاق عملیات یکپارچه، برای پاسخ به شما بیایند.

رهبر حماس پایان‌بخش سخنان خود را به وضعیت رژیم صهیونیستی اختصاص داده و اظهار داشت که بنیامین نتانیاهو در یک بحران استراتژیک واقعی است و این بحران در تاریخ این موجودیت جعلی بی‌سابقه است.

 اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به جنایت روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در حملات هوایی به نوارغزه بیانیه‌ای صادر و بر پرداخت بهای آن توسط اشغالگران تاکید کرده بود. در این بیانیه آمده بود: اتاق مشترک، مسئولیت کامل عواقب این جنایت ناجوانمردانه را بر عهده دشمن جنایتکار می‌داند؛ اشغالگران و رهبران آنان که آغازگر تجاوز هستند، باید خود را برای پرداخت بهای آن آماده کنند.

بامداد روز سه‌شنبه، ۹می منابع خبری فلسطینی با گزارش حداقل ۴۰حمله هوایی به سراسر نوار غزه، خبر دادند که مواضع جنبش جهاد اسلامی در شهرهای رفح، غزه و خان‌یونس بار دیگر هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌ است. ساعاتی بعد، به شهادت رسیدن چند فرمانده سرایا القدس، شاخصه نظامی حماس و برخی اعضای خانواده‌های آن‌ها تایید شد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1202242

مهمترین اخبار ایران و جهان: