نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 13:08

توسعه مدارس باید تا رسیدن به مدارس یک نوبته تداوم یابد

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم از همه مسئولان خواست پیگیری و توجه ویژه به عرصه نوسازی و توسعه مدارس را تا تک نوبته شدن همه مدارس دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ناصر علایی شب گذشته در دیدار معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور که در قم انجام شد، طی سخانی اظهار کرد: قم همچنان دارای رشد جمعیتی بیش از‌ میانگین کشور است و از این رو لازم است تا توسعه مدارس این استان با شتاب بیشتری دنبال شود.

وی افزود: همه تلاش مسئولان و خیرین مدرسه ساز باید تا تک نوبته شدن همه مدارس ادامه داشته باشد؛ چراکه تنها در مدارس تک نوبته است که می توان خدمات متنوع و فوق برنامه نیز در ساعاتی غیر از ساعت آموزش به دانش آموزان عزیز ارائه کرد.

علایی همچنین از آیت الله اعرافی خواست در همه سخنرانی ها و از جمله در خطبه های نماز جمعه قم، توجه مستمعین را به ضرورت توجه ویژه به امر کار خیر و خدمت به آموزش و پرورش جلب کند.

وی اضافه کرد: نباید فراموش کرد که با همه حضور دولت در امر نوسازی و توسعه مدارس، همچنان به حضور مردم و خیرین در این عرصه نیاز داریم.

همچنین در این دیدار، عضو دیگر مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم نیز در سخنانی بیان کرد: بودجه عرصه نوسازی و توسعه مدارس کشور باید به شکل ویژه ارتقا یابد، و الا مدارس ما به سمت سه شیفته شدن خواهند رفت.

ابوالفضل هندویان ادامه داد: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه در عمل توجه ویژه‌ای به این عرصه ندارد.

وی در پایان از آیت الله اعرافی، امام جمعه قم خواست تا ضمن ابلاغ سلام مسئولان عرصه نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز به محضر مقام معظم رهبری، استفاده از اختیارات ویژه را در این حوزه خواستار شود.

انتهای پیام/ ۷۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1194086

مهمترین اخبار ایران و جهان: