نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 00:43

خیرین و نیکوکاران ارزش‌های نظام و هلال احمر هستند/ خدمات هلال احمر بعد انسانی دارد

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه اگر به درستی وظایف خود را تبیین و به درستی عمل کنیم خیرین با هلال احمر همراه خواهند بود، گفت: خیرین و نیکوکاران ارزش‌های نظام و هلال احمر هستند که می‌توانیم با عمکرد درست این سرمایه‌ها را در کنارخود داشته باشیم تا دست مجموعه را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حکمت اله هاشمی، سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان ضمن تبریک هفته هلال احمر اظهار کرد: هلال احمر به دنبال شناساندن وظایف و فعالیت‌های خود به جامعه هدف و هموطنان است چرا که شناخت در این زمینه نسبی است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه هلال احمر در حوزه‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد، ادامه داد: این مهم یکی از مقوله‌های مثبت صلیب سرخ و هلال احمر به شمار می‌رود و در همه حوزه‌های اجتماعی و سلامت، حوادث و سوانح در حوزه داوطلبان، جوانان و آموزش برای جامعه هدف برنامه داریم و تلاش‌های زیادی نیز در این زمینه‌ها انجام شده است. 

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم خلاقیت و نوآوری را در برنامه‌ها تقویت کنیم تا تاثیرگذاری برای جامعه هدف با هزینه کمتر ارتقا یابد، افزود: امدادگران و نجاتگران هلال احمر زنجان سال گذشته در 836 مورد حادثه  امدادرسانی کرده اند. 

هاشمی تاکید کرد: برخی از حوادث از جمله کوهستان مناطق صعب العبور که متولی خاصی ندارد هلال احمر در این حوادث نیز اقدام به امدادرسانی می‌کند. 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: حوزه امداد و نجات در سه مقوله فعالیت دارد که این مهم وجه تمایز هلال احمر با سایر ارگان‌ها به شمار می‌رود که یکی از این موارد، در حوزه درمان پشتیبان فوریت‌های پزشکی هستیم، هر جایی که نیاز باشد برای آسیب کمتر به هموطنان هم افزایی می‌کنیم. 

وی ادامه داد: سال گذشته هلال احمر استان 75 نفر از مصدومان حوادث جاده‌ای را به مراکز درمانی منتقل کرده که این مهم به منظور نجات جان هموطنان و در کنار فوریت‌های پزشکی انجام شده است.  

هاشمی به رهاسازی مصدومان حوادث جاده‌ای اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها و ست‌های نجات بسیار گران قیمت و اثرگذار است که انتظار داریم خیرین کمک کنند تا این تجهیزات افزایش و همه پایگاه های امداد و نجات جاده ای به این دستگاه‌ها مجهز شوند. 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان به توسعه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: 10 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که باید در این مناطق پایگاه هلال احمر ایجاد شود تا سرعت عمل افزایش یافته و در کمترین زمان ممکن امدادرسانی به مصدومان را انجام دهیم. 

وی با بیان اینکه در مرگ بالینی تاثیرگذار هستیم و می‌توانیم مصدومان را احیا کنیم، تاکید کرد: باید سرعت عمل خود را افزایش دهیم و زمان طلایی را با تعریف و تجهیز پایگاه‌ها از دست نخواهیم داد. 

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به لحاظ بازنشستگی نیروهای انسانی در هلال احمر مشکل داریم که این مسئله را با کمک و همکاری امدادگران و نجاتگران داوطلب می‌توانیم رفع کنیم. 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اعضای امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان برکت، نعمت و ارزش‌های به حق هلال احمر هستند،  که می‌توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم. 

وی با بیان اینکه اگر به درستی وظایف خود را تبیین و به درستی عمل کنیم خیرین با هلال احمر همراه خواهند بود، تصریح کرد: خیرین و نیکوکاران ارزش‌های نظام و هلال احمر هستند که می‌توانیم با عمکرد درست این سرمایه‌ها را در کنارخود داشته باشیم تا دست مجموعه را بگیرند. 

هاشمی گفت: در حوزه درمان و دارو و معیشت کارکردهای خوبی در سال گذشته ثبت شد که سال‌جاری در جذب خیرین، توسعه و ارتقای فعالیت‌ها را محقق خواهیم کرد. 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان به حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: همه باید قدر جوانان آینده ساز را بدانیم و با هر اندیشه‌ای که دارند این جوانان را به درستی تربیت خواهیم کرد چرا که در هلال احمر می‌توانند بشردوستی و انسانیت را تبیین کنند. 

وی تصریح کرد: جوانان مایه برکت نظام اسلامی هستند و مقام معظم رهبری همواره به این مساله تاکید داشته‌اند که قدر این جوانان را باید بدانیم که از میان آنها نخبه‌ها و انسان‌های خلاقی  پرورش یافته و هلال احمر را کمک کنند. 

هاشمی با بیان اینکه عدم تعطیلی مرکز توانبخشی تاکید شما و استاندار بود،  گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم و قول می‌دهیم این مرکز تعطیل نخواهد شد و حتی خدمات این مرکز باید ارتقا یابد. 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه نیروهای خدوم و دلسوزی در مرکز جامع توانبخشی زنجان فعالیت دارند، افزود: هر کدام از این نیروها دریا دل بوده و اجازه نخواهند داد معلولان و جانبازانی که ارزش‌های نظام اسلامی هستند و نیاز به خدمات این مرکز دارند از آن محروم شوند. 

وی ادامه داد: امروز وظیفه همه ما در هلال احمر دفاع از جانبازان با هر ابزار و تلاش است و در کنار این نیروهای ارزشمند و سرمایه‌های انقلاب و نظام خواهیم بود. 

هاشمی گفت: در حوزه و درمان نیز باید دغدغه اقشار کم درآمد جامعه را کاهش دهیم و یکی از نیات ما این است که با نیت خیر و با در نظر جایگاه آنها خدمات ارزشمندی را ارائه دهیم. 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر حضور در استان زنجان از جمعیت هلال احمر کشور اعتباری برای ادامه روند ساخت و ساز پروژه  هلال احمر اخذ کردیم، تصریح کرد: خودروی ارتباطات از خودروهای استراتژی و ضروری برای هلال احمر زنجان در حوزه امداد بود که اخذ شد. 

خدمات هلال احمر بعد انسانی دارد 

آیت‌الله علی خاتمی امام جمعه زنجان هم در این دیدار که با حضور خیرین، کارکنان، اعضای امدادگران، داوطلبان، جوانان، مربیان و بازنشستگان هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: هلال احمر هفته ندارد چرا که فعالیت‌های این مجموعه شبانه روزی و در همه روزها است. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد: در دین ما انسان، رفیع‌ترین جایگاه ارزشی را دارد و تنها موجودی که تاج کرامت بر تارک آن از جانب پروردگار نهاده شده، انسان است. 

وی افزود: بر اساس قرآن کریم هر کسی انسانی را نجات دهد انسانیت را نجات داده است و اگر باعث از بین رفتن انسانی باشد به انسانیت آسیب زده است. 

آیت‌الله خاتمی افزود: حضرت علی(ع) فرموده‌اند مردم دو دسته هستند یا مسلمان و برادر دینی هستند و یا غیر مسلمان اما همنوع و انسان هستند. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: آیات قرآن مربوط به 1400 سال قبل است و نگاه انسانی دین، قرآن و سیره و سنت امامان معصوم(ع) حکایت از آن دارد که خدمت رسانی به شیوه هلال احمر در مکتب مسلمانان ریشه دیرینه‌ای دارد. 

وی گفت: تشکیلات خدمت رسانی هلال احمر عمر 100 ساله پیدا کرده و بر اساس مبنای فکری و اندیشه آن مربوط به 1400 سال قبل است و اگر عمر بشر به همین مقدار نیز ادامه یابد این نوع ارائه خدمات غیر قابل تغییر است. 

آیت‌الله خاتمی افزود: خداوند در قرآن تاکید کرده که  بر تارک بنی آدم تاج کرامت نهاده‌ایم و نسبت به سایر مخلوقات به او امتیاز و برتری داده‌ایم. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: بر اساس تعبیر حضرت علی (ع) کسی که مسؤولیت خدمت در جمهوری اسلامی پیدا می‌کند وظیفه انسانی دارد و مردمی که در زیر پرچم ایران زندگی می‌کنند باید  به طور یکسان از خدمات عمومی کشور بهره‌مند شوند. 

وی گفت: هر کسی که جان دارد چه مسلمان و غیرمسلمان، بزرگ و کوچک که در حوادث مختلف آسیب می‌بیند باید نجات داد. 

آیت‌الله خاتمی یادآوری کرد: اعضایی که داوطلبانه در هلال احمر خدمات می‌دهند و عرق جوانی و نوعدوستی آنها را وادار کرده در مجموعه‌ای خدمت کنند که جامعه هدف نیازمند ترین‌ها محسوب می‌شوند. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: ارائه خدمات در هلال احمر بدون توجه به دین و نژاد شعاع انسانی دارد و چتر فراگیری است که هموطنان از آن بهره‌مند می‌شوند. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: انگیره انسانی اعضای افتخاری هلال احمر را وادار کرده به عنوان نیروهای خدمات رسان و داوطلب برای کمک به هموطنان وارد عرصه شوند. 

گفتنی است، این دیدار با حضور کارکنان، امدادگران، نجاتگران، اعضای جوانان، داوطلبان، بازنشستگگان و خیرین در نخستین روز از هفته هلال احمر انجام شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1192886

مهمترین اخبار ایران و جهان: