نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1403 - 15:35

سومین همایش گفتگوهای ایرانی – عربی برگزار می‌شود

سومین همایش گفت‌وگوهای ایرانی – عربی با عنوان «برای همکاری و تعامل» روز ۲۳ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سومین همایش گفت‌وگوهای ایرانی – عربی با عنوان «برای همکاری و تعامل» به میزبانی شورای راهبردی روابط خارجی روز 23 اردیبهشت در تهران افتتاح می‌شود.

این همایش در پی دو همایشی برگزار می‌شود که به ابتکار مشترک شورای راهبردی روابط خارجی و مرکز الدراسات الجزیره در دو سال اخیر برگزار شده بود.

در همایش گفت‌وگوهای ایرانی و عربی حدود 40 تن از اندیشمندان و کارشناسان از 15 کشور عربی حضور خواهند داشت و با همتایان ایرانی خود به بررسی مهم‌ترین مسائل مبتلابه منطقه و جهان اسلام می‌پردازند. هدف این همایش رسیدن به تفاهم و درک بهتر از موضوعات مورد علاقه و نگرانی‌های مشترک میان ایران و جهان عرب است.

کمال خرازی , حسین امیرعبداللهیان ,

این همایش شامل هشت نشست تخصصی خواهد بود که موضوع فلسطین، جنگ غزه و آینده آن، از مباحث ویژه محسوب می‌شود. دیگر نشست‌ها به مهم‌ترین مسائل منطقه از جمله نظم نوین جهانی و نقش منطقه غرب آسیا در این نظم و مباحث امنیتی و اقتصادی اختصاص خواهد داشت.

سومین همایش گفت‌وگوهای ایرانی – عربی با حضور سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711986

مهمترین اخبار ایران و جهان: