نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 16:55

مداحان سربازان مقابله با جنگ شناختی دشمن هستند

اراک - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مداحان سربازان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و جنگ شناختی دشمن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر سه شنبه در نشست با مداحان بسیجی و شعرای آئینی استان مرکزی اظهار داشت: ماه رجب دنیای از عظمت و معارف ناب محمدی در آن نهفته و بهره گیری از فرصت‌های ارزشمند این ماه تحول آفرین است و می‌تواند انسان‌ها را به قله‌های بلند سعادت برساند.

امام جمعه اراک افزود: امانت داری یکی از رسالت‌های مهم امت اسلام در برابر معارف و مکتب اسلام ناب محمدی است و امروز در برابر امانت بزرگ الهی انقلاب اسلامی همه وظیفه و رسالت سنگینی برعهده داریم.

وی با بیان اینکه صیانت از ارزش‌های الهی و اسلامی یک رسالت دینی و انقلابی و وظیفه همگانی است، گفت: مداحان در این راستا نقش مهمی دارند و باید با اشعار و محتوای اثرگذار در این زمینه پیشگام باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آشنایی با معارف قرآنی و سیره اهل بیت (ع) و بیان آنها به شکل هنرمندانه برای نسل جوان و جدید جامعه از رسالت‌های مهم مداحان بوده و امروز با توجه به هجمه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی نقش مداحان در پاسداری و دفاع از ارزش‌های دینی و اسلام بسیار حساس و مهم است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از رسالت‌های مهم مداحان نقش آفرین در میدان مقدس جهاد تبیین است و در این راستا ابتدا باید توانمند شوند و بعد بتوانند حماسه‌ها را به خوبی روایت و تبیین کنند و لذا اعتلای سطح علمی مداحان برای تحقق جهاد تبیین یک ضرورت مهم است.

دری نجف آبادی اضافه کرد: مداحان به جهت ارتباط نزدیک با مردم و اقشار مختلف جامعه نقش مهمی در ترویج و توسعه فرهنگ‌های ارزشی و اشاعه فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی دارند و باید از ایام پیش رو بهترین فرصت را کرد.

مداحان از تریبون‌ها برای تبیین دستاوردهای انقلاب استفاده کنند

وی تأکید کرد: توجه به کانون خانواده، تربیت صحیح فرزندان و سبک زندگی اسلامی از دیگر ضرورت‌های مهم در فعالیت‌های مداحان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اراک بیان کرد: مقابله با جریانات انحرافی و توجه به محتوای ارزشی و دور از افراط و تفریط از دیگر رسالت‌های مداحان است و مداحان سربازان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و جنگ شناختی دشمن هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان با تخریب ارزش‌های اسلامی و ارکان نظام تلاش دارند بین نظام اسلامی و مردم فاصله بیندازند، گفت: تروریست خواندن نهاد مقدس سپاه در این راستا است و سپاه ستون نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بیش از ۶۰ سال مجاهدانه و مخلصانه و با اقتدار از ارزش‌های دینی و انقلابی دفاع می‌کنند و ستون خیمه انقلاب اسلامی هستند، افزود: ایشان حق بزرگی بر ملت ایران و امت اسلام دارند و توهین با ایشان نشان از عجز و ناتوانایی دشمنان در برابر عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: آمادگی همه جانبه برای استقبال باشکوه از ایام الله دهه فجر و از آن مهم‌تر حضور مقتدرانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک ضرورت مهم است و مداحان باید با رویکرد امیدآفرینی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند و جامعه را برای فجر باشکوه ۱۴۰۱ آماده سازند.

دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: استفاده از تریبون‌های مداحی و سخنرانی برای تبیین دستاوردهای نظام اسلامی توسط مداحان یک ضرورت مهم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1010542

مهمترین اخبار ایران و جهان: