نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 16:18

کاهش مخاطرات زیست محیطی باتولید برق از زباله

استاندار خراسان رضوی گفت: تولید برق از زباله در شهری چون مشهد با جمعیت حدود چهار و نیم میلیون نفر، منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری در مراسم آغاز عملیات بزرگترین نیروگاه بیو گازسوز کشور  واقع در جاده میامی اظهار کرد: تولید برق از زباله در شهری چون مشهد با جمعیت حدود چهار و نیم میلیون نفر، منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر تمرکز بر تفکیک و جداسازی زباله از نظر زیست محیطی موجب زیبایی بصری شهر می شود و با این حال با تولید برق، صرفه اقتصادی نیز دارد.

وی گفت: باید ضمن مدیریت روزمره شهری سایر طرح‌های کلان نیز دنبال شود و از شهرداری و شورای شهر مشهد نیز انتظار می‌رود ضمن اولویت بندی طرح ها، زمان‌بندی اجرای آنها را نیز پیگیری کند.

نظری افزود: این آمادگی در مدیریت خراسان رضوی نیز وجود دارد تا در تمام موضوعات، همیاری کند زیرا در نهایت، منجر به خدمت مردم و رفع دغدغه آنها می‌شود و این در حالی است که جمعیت شهر مشهد همراه با زائران و مجاوران در حدود چهار و نیم میلیون نفر است که مشکلاتی نیز وجود دارد و در صدد حل آن هستیم.

وی اضافه کرد: موضوع محیط زیست و رفع آلودگی ها دارای اهمیت است و مکلف هستیم ضمن حل مسایل، راهکارهای مقرون به صرفه را در نظر بگیریم و به عبارتی تلاش هوشمندانه در انجام کارها و راهکار آن منجر به حل چند مشکل شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: امیدوار هستیم با تلاش هایی که در شهر مشهد در حال انجام است در کنار دستگاه های مرتبط، موضوعات مختلف زیست محیطی و از جمله کشف رود و فاضلاب صنایع و شهر مشهد هم پیگیری تا این رود به عنوان یک سرمایه خدادادی و طبیعی از معضلات پیرامونی پاک شود و اثرات مخرب آن در چند سال آینده از بین رود.

نیروگاه بیوگازسوز با هدف تولید برق از زباله با سه دستگاه مولد و سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سایت شماره ۲ بازیافت مواد و تبدیل انرژی واقع در کیلومتر ۳۵ جاده مشهد – میامی ساخته می شود.

مساحت این میدان گازی ۵۰ هکتار، تعداد چاه‌های پیش بینی شده ۷۰ حلقه چاه بیوگاز، مساحت زمین محل ساخت نیروگاه بیوگازسوز چهار هزار و ۱۴۰متر مربع و محل اتصال نیروگاه به شبکه برق ۲۰ کیلوولت، پست برق شرکت توزیع واقع در ورودی سایت شماره ۲ است و از سیستم بازچرخش شیرابه در بخشی از سایت میدان گازی استفاده می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 940842

مهمترین اخبار ایران و جهان: