نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 18:48

سرمایه در گردش برای فعالان خرما در استان بوشهر تامین شود

بوشهر- نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی توسعه صادرات خرما را ضروری دانست و گفت: سرمایه در گردش برای فعالان خرما در استان بوشهر تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به برگزاری نمایشگاه خرما در روزهای پایانی ماه جاری اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی و فروش خرمای استان خواهد بود.

وی با تاکید بر حمایت از نخلداران و کشاورزان زحمتکش استان اضافه کرد: مجلس همواره در کنار دولت از بخش خصوصی حمایت کرده و اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی باید نقش آفرینی بیشتری ایفا کند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سال آینده کشور گفت: اتاق بازرگانی، پیشنهادات خود در زمینه تقویت تولید و بهبود صادرات محصول را به طور کارشناسی به ما ارائه کند تا در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه خرما در بوشهر یادآور شد: نمایشگاه خرما باید با هدف کمک به معضل نخلداران برپا شود و اگر فقط برای نمایش و عرضه محصول در مدت چند روز باشد، آورده‌ای نخواهد داشت.

رضایی خاطر نشان کرد: تأمین سرمایه در گردش برای فعالان خرما اعم از تولیدکنندگان و سردخانه داران و فعالان صنعت بسته بندی و صنایع تبدیلی لازم و ضروری است و علاوه بر بانک کشاورزی، سایر بانک‌ها نیز باید کمک و همکاری کنند.

وی از رایزنی برای صادرات محصولات کشاورزی و آبزیان از استان بوشهر خبر داد و افزود: کشورهای روسیه و عراق آمادگی بالایی برای خرید محصولات کشاورزی و آبزیان از استان بوشهر دارند و اگر بسته بندی شیک و صادراتی انجام شود و کیفیت محصولات نیز بالاتر برود قطعاً استقبال خوبی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957242

مهمترین اخبار ایران و جهان: