نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 16:43

اندیشکده آمریکایی: آمریکا باید سلاح اتمی در کره جنوبی مستقر کند

یک اندیشکده آمریکایی پیشنهاد داده است که ایالات متحده به واسطه تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره باید در آینده تسلیحات اتمی در کره جنوبی مستقر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده «مطالعات راهبردی و بین‌المللی» واشنگتن در جدیدترین گزارش خود بر لزوم بررسی موضوع استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در کره جنوبی به بهانه تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تأکید کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد، اندیشکده مطالعات راهبردی و بین‌المللی واشنگتن در گزارش جدید خود پیشنهاد کرده است که در بحبوحه تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره، آمریکا باید استقرار تسلیحات اتمی در کره جنوبی را مورد بررسی قرار دهد.

علی‌رغم هشدارهای پی در پی کره شمالی در خصوص خودداری ایالات متحده از اقدامات تحریک‌آمیز در شبه‌جزیره کره، این اندیشکده آمریکا همچنین پیشنهاد داده است که واشنگتن و سئول برای پیشبرد هدف مذکور، جلساتی را در خصوص این موضوع برگزار کنند.

در این گزارش آمده است: «متحدان باید جلسات برنامه‌ریزی را برای استقرار مجدد احتمالی تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی برگزار کنند. این برنامه‌ریزی‌ها باید صراحتاً بر شرایط قبل از تصمیم‌گیری متمرکز باشد و جدول زمانی و حجم تسلیحات باید همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند».

این گزارش در حالی منتشر شده است که هفته گذشته کره جنوبی اعلام کرد که واشنگتن و سئول قصد دارند رزمایش‌های مشترکی را ماه آینده برای آماده‌سازی برای سناریوی استفاده کره شمالی از تسلیحات اتمی برگزار کنند.

چندی پیش،  خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد که «یون سوک یئول» رئیس جمهور کره جنوبی با اشاره به نفوذ اخیر پهپاد کره شمالی به این کشور گفت که وضعیت آمادگی و آموزش ارتش کره جنوبی بسیار کم است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 986186

مهمترین اخبار ایران و جهان: