نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 10:08

قزوین رکورددار مصرف گاز خانگی / افت فشار نداریم

قزوین- مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین در بخش خانگی رکورددار مصرف گاز خانگی است، گفت: خوشبختانه شاهد افت فشار گاز در استان قزوین نیستیم.

علی حجتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصرف گاز در استان قزوین در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: با روند کاهشی دما و ادامه سرما که در همه کشور مشاهده می‌شود، مصرف گاز همچنان صعودی است.

وی افزود: برای این کار باید تمهیداتی داشته و کارهایی برای کاهش و رعایت الگوی مصرف در استان قزوین انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با بیان اینکه برای کاهش مصرف گاز محدودیت‌هایی برای بخش صنعتی ایجاد شده است، ادامه داد: متأسفانه مصرف گاز در بخش خانگی رو به بالا است.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی نیاز است تمهیداتی برای کاهش و رعایت الگوی مصرف در بخش خانگی از سوی مردم اندیشیده شود تا زمان باقی مانده برای سرما را به سلامت و بدون مشکل پیش ببریم.

حجتی‌پور با بیان اینکه دیروز جمعه شهروندان قزوینی بیش از ۱۲ میلیون و ۸۰۰ متر مکعب گاز استفاده کردند، عنوان کرد: این رقم از میانگین کشوری یک میلیون متر مکعب بالاتر است و باید کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در بخش صنعتی با محدودیت‌های ایجاد شده شاهد کاهش مصرف هستیم تصریح کرد: در بخش خانگی رکورددار مصرف هستیم و باید این روند اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ادامه داد: با افزایش ۶۷ درصدی مصرف گاز در ۲۴ ساعت گذشته در استان قزوین، در مصرف خانگی گاز در رتبه سوم کشوری هستیم.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه در استان شاهد افت فشار گاز نیستیم اما باید مراقب مصرف در روزهای پیش رو باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 975586

مهمترین اخبار ایران و جهان: