نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 13:44

اکران فیلم در سینماهای کردستان در روز جمعه رایگان است

سنندج- مدیر امور سینمایی حوزه هنری کردستان گفت: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام شامخ مادر، روز جمعه ۲۳ دی ماه اکران فیلم در سینماهای حوزه هنری استان رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر مرادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرخنده میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام زن اظهار کرد: حوزه هنری استان کردستان برای گرامیداشت و ارج نهادن به مقام شامخ مادر با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان برای روز جمعه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰ فیلم‌های در حال اکران در پردیس سینمایی بهمن سنندج، پردیس سینمایی آزادی بیجار و پردیس سینمایی مهر سقز را به صورت رایگان برای خانواده‌ها اکران می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون استان کردستان با دارا بودن ۱۳ سالن سینمایی فعال از استان‌های مطلوب از نظر سرانه صندلی محسوب شده و به طور متوسط روزانه ۹ فیلم در سانس‌های مختلف در این سینماها اکران می‌شود.

مرادی با تأکید بر سیاست حوزه هنری در ایجاد بستر لازم برای حضور خانواده‌ها در سینما گفت: اکران فیلم‌های روز با توجه به سلیقه مخاطبین با بهره مندی از سیستم‌های پیشرفته صوت و تصویر و فضاهای جنبی همسو با فرهنگ ایرانی اسلامی سبب شده تا مجموعه سینمایی کردستان به عنوان ۵ استان برتر از نظر استقبال مخاطبین در سطح کشور مطرح باشد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: در کنار به روز رسانی امکانات موجود، توجه به نگهداری و مراقبت از این زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در جهت استفاده بهینه از امکانات همواره مورد توجه بوده است و در سایه توجه مسئولین استانی و رئیس حوزه هنری کردستان و مدیران مؤسسه بهمن سبز شاهد اتفاقات بسیار مهمی در سطح پردیس‌های سینمایی استان بوده ایم.

وی ادامه داد: در همین راستا و بر اساس موافقت رئیس حوزه هنری استان و مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز پنجشنبه ۲۲ دی ماه علاقه مندان به هنر هفتم می‌توانند ساعت ۱۵:۳۰ و ۱۷:۳۰ به صورت نیم بها به همراه خانواده فیلم‌های مورد علاقه خود در سالن‌های سینمایی حوزه هنری در سطح استان را به تماشا بنشینند.

مرادی سینما را از مهمترین مؤلفه‌های تقویت فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: حضور به همراه خانواده ضمن تحکیم بنیان خانواده زمینه ایجاد اوقات خوش و به یاد ماندنی برای اعضای خانواده خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967742

مهمترین اخبار ایران و جهان: