نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 00:09

توزیع بیش از 5 هزار تن نهاده دامی در ایلام

معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: ۵ هزار و ۳۵۶ تن انواع نهاده های دامی در یک سال گذشته توزیع شده که این نهاده ها شامل: ذرت، کنجاله و جو بوده است.

شهریار عباسی معاون اقتصادی استاندار ایلام شامگاه امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از احداث پروژه میدان مرکزی میوه و تره بار ایلام خبر داد و گفت: میدان مرکزی میوه و تره بار با وسعت ۳۷ هزار متر مربع و اعتبار ۹۱ میلیارد تومان در حال احداث بوده و جا نمایی ۱۴۰ غرفه در آن پیش بینی شده است.

وی افزود: این پروژه هفته دولت امسال زیر نظر شهرداری کلنگ زنی شد که در صورت بهره برداری می تواند اقدامی راهگشا برای حل این مسئله در استان باشد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام از معضلات پیش رو استان را قیمت بالای انواع میوه در سطح بازار عنوان کرد و گفت: به دلیل کمبود سردخانه و همچنین میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت این محصولات به نسبت سایر مناطق کشور بالاتر است؛ بدین منظور پروژه میدان مرکزی میوه و تره بار مرکز استان نقش موثری در کاهش قیمت تمام شده دارد.

عباسی گفت: دولت سیزدهم به منظور جلوگیری از افزایش قیمت نهاده‌های دامی پس از مصوبه اصلاح قیمت در سال جاری و حمایت از کشاورزان و دامداران اقدام به توزیع نهاده های دامی با نرخ مصوب دولتی کرد تا بازار این حوزه را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: ۵ هزار و ۳۵۶ تن انواع نهاده های دامی در یک سال گذشته توزیع شده که این نهاده ها شامل: ذرت، کنجاله و جو بوده است.

عباسی گفت: نقش عرضه به موقع و با قیمت مناسب نهاده های دامی در تنظیم بازار بسیار حیاتی و دولت کار بر این مسئله بسیار متمرکز است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 977386

مهمترین اخبار ایران و جهان: