نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 17:21

زنان نقش برجسته‌ای در جامعه اسلامی دارند

بوشهر- فرماندار بوشهر گفت: زنان جامعه ما در تمام ابعاد سیاسی و اجتماعی صاحب نظر و اندیشه هستند و همین باعث می‌شود که نقش زنان در جامعه اسلامی تعیین کننده و اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی ظهر سه شنبه در نشست کارگروه زنان و خانواده شهرستان بوشهر اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای ایدئولوژی اسلام است و مردم با انسجام و همبستگی همواره از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در برابر توطئه‌های دشمنان دفاع می‌کنند و هر گونه فتنه و تحریم دشمنان را خنثی می‌کنند.

فرماندار بوشهر افزود: بانوان نقش ارزنده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن دارند و امروز قشرهای مختلف زنان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی پیشرو هستند.

وی گفت: زنان از دیدگاه اسلام یک موهبت الهی برای مردان و موجب آرامش در خانواده و جامعه هستند و این نقش تعریف شده در هیچیک از ادیان دیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: از دیدگاه قرآن و اسلام زن همانند مرد بدون هیچ گونه تفاوتی می‌تواند در سرنوشت سیاسی جامعه دخیل باشد و در دستگاه حاکمیت و قدرت سهم دارد و در این زمینه، هیچ مانعی وجود ندارد.

رحیمی ادامه داد: زنان جامعه ما در تمام ابعاد سیاسی و اجتماعی صاحب نظر و اندیشه هستند و همین باعث می‌شود که نقش زنان در جامعه اسلامی تعیین کننده و اثرگذار باشد.

فرماندار بوشهر در خصوص مسابقات روستایی بانوان جام پرچم شهرستان بوشهر بیان کرد: توسعه و تقویت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در روستاها موجب ثبات و پایداری جامعه روستایی می‌شود.

وی یادآور شد: آنچه بر نشاط و پویایی روستاییان می‌افزاید برخورداری آنها از امکانات و فضاهای ورزشی و مشارکت جدی قشرهای مختلف روستایی در برنامه‌ها، جشنواره‌ها و مسابقه‌های روستایی است.

وی یادآور شد: هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان بوشهر با عملیاتی کردن برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در سطح روستاهای بخش مرکزی و چغادک توانسته به موفقیت‌های چشمگیر و ارزنده‌ای دست یابد.

در پایان از تیم بانوان آزادگان تل اشکی به عنوان تیم قهرمان و تیم بانوان آبطویل به عنوان نایب قهرمان جام پرچم شهرستان بوشهر تقدیر و تجلیل شد، همچنین تیم تل اشکی با توجه به قهرمانی در رقابت‌ها به مسابقات استانی راه یافت.

جام روستایی پرچم شهرستان بوشهر در حوزه بانوان با حضور ۹ روستا از بخش چغادک و ۷ روستا از بخش مرکزی به میزبانی عالیشهر برگزار شد که هدف از برگزاری جام پرچم ایجاد روحیه شادابی و نشاط در جامعه روستایی و همچنین بالا بردن پرچم خوش رنگ جمهوری اسلامی بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 995542

مهمترین اخبار ایران و جهان: