نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 11:05

سردار شهید سلیمانی الگوی مناسب برای همه مردم و مسئولان است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرگفت: شهید سلیمانی الگوی مناسبی برای تمامی جوانان و تمام مسئولان ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه شنبه به مناسبت سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در ابتدای درس خارج فقه امروز خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام اظهار داشت: شهید سلیمانی سردار وفادار به اسلام و مکتب اهل بیت و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نماد ولایت مداری سردار شهید سلیمانی بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: شهید سلیمانی تربیت شده مکتب انقلاب بودند و به خوبی با انقلاب در همه ابعاد، هم معرفتی هم رفتاری هم اخلاقی هم بصیرتی هم سیاسی هم اجتماعی تربیت شدند و در یک کلام شخصیت کم‌نظیر اگر نگویم بی‌نظیر در منظومه انقلاب بودند که خدمات شایانی به ایران، اسلام و مکتب اهل بیت و مردم مسلمان منطقه بلکه جهان مقاومت در مقابل جهان استکبار انجام دادند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این انسان بزرگ عبور از دنیا بود گفت: چون کاملاً از دنیا عبور کرد فی الدنیا بود جسماً اما روحاً و قلباً فی الاخره بود لذا هیچ عنوانی از عناوین دنیایی برای او لذت بخش نبود مگر اینکه عنوانی باشد که در طریق خدمت به اسلام و مسلمین انقلاب و آبادی آخرت معنا و مفهوم داشته باشد.

وی ادامه داد: بدین جهت سربازی نظام و خدمت برای نظام را بر همه عناوین مهم حکومتی و عناوینی که خود در آن ساختار رشد کرده بودند، ترجیح می‌دادند با اینکه اهل رسمی سلوک نبودند ولی واصل به مسئله سلوک شده بودند.

صفایی بوشهری بیان کرد: شخصیتی که با اخلاص بود که این اخلاص هم سرٌ من اسرار الله است و به معنای دقیق کلمه ایشان دارای مقام اخلاص بودند و این اخلاص ایشان کاشف از خیلی از امور الهی امور معنوی بود و بدین خاطر بود که «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» بودند و در جامعه اسلامی مظهر رحمت بود برای کفار تجسم قهر و غضب الهی بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شهید سلیمانی الگوی مناسبی برای تمامی جوانان و تمام مسئولان ایران است.

وی گفت: اگر شما می‌بینید ایشان این همه محبوب هست و این همه در تشییع ایشان شرکت می‌کنند نتیجه معامله‌اش با خداست، کسی که چیزی برای خودش نخواهد بلکه همه چیز بر خدا، خدا هم همه چیز برای او می‌خواهد.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی میزان و معیار محاسبه خوبی است برای همه ما که اگر بخواهیم بگوییم انسانی که با خدا باشد خدا چه چیزی نصیب او می‌کند اشاره به سمت شهید سلیمانی باشد.

وی گفت: خوب و سعید زندگی کرد وسعید به شهادت رسید و ان شاء الله در قیامت سعید محشور می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 951786

مهمترین اخبار ایران و جهان: