نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 12:24

تولید ۱۷۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزارو ۷۰۰ تن عسل تن عسل سالجاری در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.

رضا بهنام پور در گفت و گو با خبرنگار فازس در گچساران اظهار کرد:عسل طبیعی یک غذای کامل است که خواص درمانی زیادی دارد زیرا عسل یک ماده قندی است و می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر باشد.

وی بیان کرد: افزون بر یکهزارو ۷۰۰ تن عسل تن عسل سالجاری در کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصزیح کرد: این میزان محصول از ۲۱۳ هزار کلونی زنبور عسل برداشت شده است.

وی اظهار کرد: بخشی از عسل تولیدی کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون سه هزارو 700 نفر در صنعت زنبورداری استان فعالیت دارند.

بهنام‌پور بیان کرد: صدور دفترچه زنبورداری، صدور مجوزهای کوچ به استان‌های دیگر، معرفی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور بهره‌وری بیشتر از خدمات جهاد کشاورزی از جمله اقدامات این اداره کل در حمایت از تولیدکنندگان عسل در استان به شمار می‌رود.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۲ تن گرده گل و ۵۳ تن موم امسال در مناطق مختلف این استان تولید شد.

بهنام پور اضافه کرد: همچنین در سالجاری بیش از ۳۳۳ کیلو کرم ژل رویال و یکهزارو ۱۴۰ کیلوگرم بره موم زنبور عسل در استان تولید شد.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 947386

مهمترین اخبار ایران و جهان: