نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 00:26

حضرت زهرا(س)محور اهل بیت است/عزت زنان در دین اسلام

ارومیه - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه مقام و منزلت زن در دین اسلام یک مقام و منزلت خاص و بی‌نظیر است، گفت: حضرت زهرا(س) محور اهل بیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منصور امامی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در سالن حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ارومیه برگزار شد، افزود: زنان می‌توانند انسان ساز باشند و برای این مقام و منزلت نظیری وجود ندارد و یک زن از صبح تا شب بخواهد شکر این نعمت را بجا بیاورد، هرگز نخواهد توانست و دلیل این که در بین ۱۴ معصوم یک نفر معصوم وجود دارد، این است که یک زن برای همه کفایت می‌کند و لذا به همین دلیل هم حضرت زهرا (س) محور اهل بیت می‌شود.

وی افزود: مقام و منزلت زن در دین اسلام یک مقام و منزلت خاص و بی‌نظیر است و عظمت انسان به روح الهی ای است که در وجود او به ودیعه و امانت گذاشته شده است و این امر هم ارتباطی به مذکر و مونث بودن شخص ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از دیدگاه عرفانی و معرفتی قدرت زن به دلیل وظایف خاصی که خداوند به او محول کرده، بیشتر از مرد است، و یکی از ابعاد قدرت زن احساس و لطافت اوست و امام علی (ع) یکی از اسلحه‌های انسان برای مقابله با شیطان را اشک چشم بیان می‌کند و زمانی این اشک چشم جاری می‌شود که عاطفه انسان غلیان کند و این نشان قدرت است که در زنان نمود بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: این که انسان برای رسیدن به خوبی‌ها گریه می‌کند نشان قدرت است و لذا بزرگان و عرفاء و انبیای ما از بکائین و زیاد گریه کننده ها بودند و گریه‌های شبانه امام علی (ع) ضرب المثل خاص و عام بود و البته گریه‌ای که برای رسیدن به تعالی انسانی باشد این خصوصیت را دارد.

حجت الاسلام امامی عنوان کرد: زن اگر ارزش این اشک چشم خود را که از عاطفه و عشق و علاقه او سرچشمه گرفته، بداند آن را در راهی مصرف می‌کند که موجب تعالی او بشود و لذا شیطان هم به این اشک چشم‌ها طمع می‌کند.

وی تربیت و مربی بودن را یکی از صفات خداوند متعال عنوان کرد و گفت: مربی خلقت پروردگار عالم است و خداوند این صفت خود را به زنان داده است و زنان چون این قدرت را دارند خداوند آنها را تربیت کننده انسان‌ها انتخاب کرده است و در کنار مردان بزرگ الهی نظیر شهدای بزرگ تاریخ، انبیای الهی، ائمه و علما همیشه یک زنی به عنوان مادر و یا همسر حضور داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: خداوند متعال وقتی در قرآن می‌خواهد از قدرت ایمان حضرت موسی (ع) سخن بگوید از ایمان مادرش هم سخن می‌گوید و در مورد دیگر انبیا مثل حضرت عیسی، ابراهیم و ائمه علیهم السلام هم همین سنت جاری است.

حجت الاسلام امامی تاکید کرد: هر زمان حضرت زهرا (س) وارد منزل می‌شد پیامبر به احترام ایشان او بلند می‌شدند و دستش را هم می‌بوسیدند و حضرت زهرا (س) به تنهایی توانست نقش خود را برای ۱۳ معصوم ایفا کند و در این دنیای غرب که به دروغ خود را مدافع حقوق زنان معرفی می‌کنند، یک شخصیتی مثل حضرت زهرا (س)، زینب، معصومه (س) وجود ندارد و ما باید این معارف را به دنیا منتقل کنیم.

وی افزود: در اسلام یک زن به جایی می‌رسد که بعد از صدها سال بزرگترین فیلسوف‌ها و فقیه‌ها و دانشمندان آرزو می‌کنند که زیر پای ایشان دفن شوند و چنین روزهایی برای ما یک فرصت است تا معارفی که اسلام در خصوص زنان بیان کرده با هم دیگر به اشتراک بگذاریم و تفکر غربی را نیز با این معارف رسوا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: در غربی که ادعای حقوق زنان را دارد و از آزادی دم می‌زند، زنان را در فروشگاه‌ها می‌فروشند و در فرانسه از چند روز یک زن در اثر خشونت کشته می‌شود، ۱۷ وزیر فرانسوی به خشونت خود علیه زنان اعتراف کردند و در بسیاری از کشورهای غربی درصد بالایی از کودکان به صورت نامشروع به دنیا می آیند.

وی یادآور شد: در غرب مقام زن را از او گرفته اند و او را به کالا تبدیل کرده اند به گونه‌ای که این امر موجب اعتراض فرهیختگان زن شده است و زنانی که متوجه شده اند نظام لیبرال سرمایه داری می‌خواهد از زیبایی زنان استفاده ابزاری نند، در آمریکا اجتماع عفاف و حجاب برگزار می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 973642

مهمترین اخبار ایران و جهان: