نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 12:21

افزایش مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌های همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌های همدان خبر داد و گفت: مراقبت مردم می‌تواند از شدت بیماری کووید بکاهد.

رضا طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وضعیت بیماری‌های تنفسی در استان اظهار کرد: از چند ماه پیش در چند مرحله با بیماری تنفسی دست به گریبان بودیم، اوایل مهر و آبان شاهد بیماری آنفلوآنزا بودیم و از همان زمان احتمال همه‌گیری کووید را برای یک ماه بعد و در اوایل زمستان پیش‌بینی می‌کردیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط آمادگی حوزه بیمارستانی در مرکز استان و شهرستان‌ها انجام گرفت گفت: در تمام بیمارستان‌ها آمادگی لازم برای درمان از طریق پوشش دارویی و مراقبتی با هماهنگی سایر معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه تقریبا از دو هفته پیش همزمان با کشور شاهد افزایش تعداد مراجعین بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌ها بودیم افزود: در حال حاضر مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها افزایش یافته و در بخش بستری شاهد افزایش متوسط بیماران هستیم و خوشبختانه تعداد نسبت به آنچه که پیش‌بینی می‌شد بالا نیست.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت بیماران و بالا رفتن سطح ایمنی آنها با واکسیناسیون کووید ۱۹، تغذیه و سایر موارد موثر بوده و شدت بیماری تنفسی را شاهد نیستم که البته نباید به این موقعیت دلخوش بود و احتمال دارد هفته‌های آینده شرایط دیگری حاکم شود.

 طهماسبی با تاکید به اینکه همچنان آمادگی در مراقبت از بیماران در سطح بیمارستان‌ها وجود دارد گفت: توصیه به مردم این است که ضمن استفاده از ماسک سطح ایمنی خود را با تغذیه و تقویت روحیه بالا ببرند و اگر چرخه واکسیناسیون کووید ناکامل است آن را تکمیل کنند تا شاهد پیک شدید بیماری نباشیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نگرانی وجود ندارد اما تاکید داریم مردم دستورالعمل‌ها را رعایت کنند اضافه کرد: در حال حاضر بررسی میدانی نشان از این دارد که شرایط پایداری در بیمارستان‌ها داریم اما در مراکز اورژانس کمی افزایش بار مراجعات بیماران را داشتیم که به علت آمادگی با هماهنگی معاونت غذا و داروی دانشگاه و شکل‌گیری شرکت‌های دارویی جای نگرانی  وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: افزایش خفیف تا متوسط را در سطح بستری داریم اما هنوز تا آن پیک قبلی فاصله است که امیدواریم این روند حفظ شود و با آمادگی بیمارستان‌ها و مراقبت مردم، شاهد همه‌گیری گسترده کووید نباشیم.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 972486

مهمترین اخبار ایران و جهان: