نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 17:24

۴۵۹ نفر از جمعیت روستایی دورود به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

خرم‌آباد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۴۵۹ نفر از جمعیت روستایی شهرستان دورود به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صارمی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تعداد ۴۲ دفتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی لرستان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بهره مند می‌شوند.

وی، عنوان کرد: با توجه به لزوم توسعه اشتغال پایدار و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دولت الکترونیک، ضرورت دارد نسبت به توسعه و افزایش خدمات قابل ارائه در دفاتر یاد شده اهتمام ویژه صورت پذیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، افزود: در این راستا ضمن تعامل با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری‌های لازم از طریق وزارت متبوع در راستای موافقت پرداخت تسهیلات مزبور به دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی استان انجام گرفت و مجوزهای لازم اخذ شده است که بر همین اساس اطلاع رسانی لازم برای ثبت نام و بهره مندی این دفاتر از تسهیلات مزبور انجام پذیرفته است.

صارمی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد سایت جدید مخابراتی در روستای «همیانه» در شهرستان دورود خبر داد و گفت: با احداث این سایت که از محل اعتبارت طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسط اپراتور ایرانسل در روستای «همیانه» از توابع شهرستان دورود احداث شد روستاهای اقماری آن شامل روستاهای «دایی چی» و «حشمت آباد» نیز تحت پوشش قرار گرفته و جمعاً تعداد ۱۳۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۴۵۹ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی، افزود: کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی در سطح استان و توسعه ارتباطات به خصوص در مناطق روستایی و کمتر برخوردار برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به خدمات الکترونیکی از برنامه‌های اولویت دار وزارت متبوع و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان است که می‌تواند در توسعه و عمران این مناطق نقش بسزایی ایفا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 963486

مهمترین اخبار ایران و جهان: