نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 13:47

رتبه اول اردبیل در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ۱۴ ماه است که پشت سر هم استان اردبیل رتبه اول کشور را در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به دست می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل اظهار کرد: افتخار ما این است که در استانی خدمت می‌کنیم که سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وی عملکرد مطلوب دستگاه قضا را در استان اردبیل در ابعاد مختلف یادآور شد و تصریح کرد: اولویت اصلی دستگاه قضا اجرای سند تحول و تعالی قضائی است که با تاکید مقام معظم رهبری در حال اجرا است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به ابعاد مختلف این سند اشاره کرد و گفت: سند تحول و تعالی محور حرکت دستگاه قضا است و ما بر مدار این سعی می‌کنیم تا در ابعاد مختلف به ویژه حوزه پیشگیری موفق عمل کنیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: پیشگیری نه تنها در حوزه قضائی و کیفری بلکه در ابعاد مختلف زمینه کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری را مهیا می‌کند و تلاشمان بر این است تا در این حوزه اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با محوریت اقدامات پیشگیرانه در شورای حل اختلاف و دستگاه قضا اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مؤثری را شاهد هستیم و بیش از ۱۴ ماه است که استان اردبیل در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها رتبه اول را به دست آورده است.

حجت‌الاسلام کثیرلو اضافه کرد: در کنار کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، اقدام مناسبی را در استان به همت ثبت اسناد شاهد هستیم که صدور سند تک برگی برای املاک دولتی و اراضی کشاورزی از این اقدامات مهم و اساسی است.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد املاک دولتی در استان اردبیل سند تک برگی دریافت کردند و صدور سند تک برگی برای اراضی کشاورزی به رغم گستردگی این اراضی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام کثیرلو در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما شرایط مطلوبی را در صدور آرای تجدید نظر شاهد هستیم به طوری که پرونده مانده در این دادگاه‌ها زیر ۱۰۰ مورد است.

وی تصریح کرد: در کمتر از یک تا ۲ ماه تصمیم‌گیری‌ها و صدور رأی دادگاه تجدید نظر انجام می‌شود و ما با کمترین اطاله دادرسی در استان اردبیل را شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو گفت: استان اردبیل در کاهش زمان دادرسی و بهبود فرآیند خدمت‌رسانی در حوزه قضائی جز رتبه‌های ممتاز و برتر کشور است.

کمترین خسارت در اغتشاشات اخیر متعلق به اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: به رغم کمبود نیروی قضات، کارمندی، تجهیزات و ساختمان ما ارائه خدمات مطلوبی را از سوی دستگاه قضا و نهادهای زیرمجموعه آن شاهد هستیم که شرایط رضایت‌بخشی را به وجود آورده است.

وی مهمترین اصل را در این استان همراهی و تعامل مسئولان با هم در پیشبرد اهداف اعلام کرد و ادامه داد: در اغتشاشات اخیر با هوشیاری نیروهای مسلح و آحاد جامعه کمترین خسارت را در بین استان‌ها شاهد بودیم به گونه‌ای که در آمارهای کشوری نیز استان اردبیل کمترین موارد خسارت و تلفات را در اغتشاشات اخیر داشته است.

حجت‌الاسلام کثیرلو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این نشان از نجابت و بصیرت مردم این استان است که مسئولان نیز تلاش می‌کنند با وظیفه‌شناسی به مسئولیت خود به درستی عمل کرده و بصیرت انقلابی خود را به نمایش بگذارند.

وی با اظهار گلایه از اجرایی نشدن سند اقتصاد مقاومتی در کشور اضافه کرد: مقام معظم رهبری بیش از یک دهه است که شعار سال را در حوزه اقتصادی معرفی می‌کنند ولی مسئولان کشور نسبت به تحقق این شعار بی‌توجه بوده و نتوانستند در حوزه اقتصادی شرایط مطلوبی را به وجود آورند.

حجت‌الاسلام کثیرلو همراهی مجلس، دولت و قوه قضائیه را در تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه حل مشکلات اقتصادی و دفع توطئه‌های دشمن یادآور شد و بیان کرد: به دور از هرگونه اقدامات نمایشی، باید فعالیت‌های مؤثر و ضربتی را در بهبود وضعیت معیشتی مردم و حل مشکلات اقتصادی انجام دهیم تا وضعیت مطلوبی در کشور حاکم شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل حضور در جلسات ستاد تسهیل و شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و همراهی با سرمایه‌گذاران یادآور شد و گفت: این فعالیت‌ها و حمایت‌ها همچنان با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 999242

مهمترین اخبار ایران و جهان: