نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 13:09

تجلیل از دختران محجبه ورزشکار دهه هشتادی در کرمان/به جوانان در چارچوب دموکراسی پاسخ دهیم

دختران ورزشکار دهه هشتادی محجبه در کرمان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طی آیینی توسط اداره کل ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران استان از دختران ورزشکار دهه هشتادی محجبه تجلیل به‌عمل آمد. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در این آیین اظهار داشت: محوریت بانوان در مکتب شهید سلیمانی و بیانیه گام دوم انقلاب به‌صورت ویژه دیده شده است و بانوان در برنامه‌ها نقش محوری دارند.

میثم پاریزی بیان کرد: باید بانوان محجبه ورزشکار را به‌عنوان یک ارزش در حوزه اثرگذار اجتماعی معرفی کنیم و این معرفی نباید محدود به جمع این بانوان باشد تا بتوانیم الگوسازی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: وقتی بحث دهه هشتادی‌ها مطرح می‌شود اولین چیزی را به ذهن تداعی می‌کند اتفاقات اخیر است و این نسلی‌ست که با نسل گذشته به‌لحاظ دامنه تفکرات‌شان تفاوت دارد.

پاریزی عنوان کرد: ما که در اوایل انقلاب اسلامی به‌دنیا آمدیم، احترام به پدر و مادر، معلم و خانواده شاخص‌های مطرحی برای ما بود و از آنها اثرپذیری و تبعیت داشتیم، اما امروز روحیات دهه هشتادی‌ها با ابرپدیده‌ای به نام اینترنت و فضای مجازی مواجه است که تفاوت‌هایی را ایجاد کرده و ما نمی‌توانیم این تفاوت‌ها را کتمان کنیم و نمی‌توانیم چشم‌مان را بر این تفاوت‌ها ببندیم.

وی تصریح کرد: باید متناسب و در چارچوب دموکراسی در نظام اسلامی پاسخگوی نیازهای جامعه و مخاطبان‌مان باشیم و امروز نسل جوان انتظاراتی از مجموعه حاکمیت و مدیران دولتی دارد، بنابراین مجموعه مدیریتی در کشور و استان کرمان باید آمادگی کامل برای پاسخگویی در هر لحظه داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: باید آگاهی داشته باشم و این آگاهی را انتقال دهیم که این یک ارزش برای مجموعه دستگاه و حاکمیت است هرچه این آگاهی افزایش یابد به‌عنوان یکی ویژگی برتر است.

پاریزی اظهار کرد: آسیب‌هایی در بخش ضعیف، فقیر و حاشیه‌نشین و از سویی در حوزه ثروت‌های شبهه‌دار وجود دارد و اتفاقاتی زیرپوست شهر رقم می‌خورد که باید عمیق‌تر به آن فکر کرد و پرداخت.

وی خطاب به دختران محجبه ورزشکار گفت: به حضور شما افتخار می‌کنیم و با صلابت، نشاط و پوشش ارزشمندی که دارید به مسیر خود ادامه دهید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان همچنین در پایان سخنان خود از والدین این دختران محجبه ورزشکار قدردانی کرد و بیان داشت: این خانواده‌ها با نگاه و تفکرات خود فرزندان‌شان را به سمت ورزش سوق دادند و آنها را مانند یک گوهر ارزشمند در صدف وجود خود پروراندند.

پایان پیام/80019/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 999186

مهمترین اخبار ایران و جهان: