نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 13:56

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند وفاق  ملی  است

وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین را  نیازمند وفاق ملی دانست و گفت:  همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت باید در این‌مسیر همگام و همراه حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر،  یوسف نوری،همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در جمع مردم روستای سارو از توابع شهرستان بهشهر  با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در سرزمینی زندگی می‌کنیم که الگوپذیری از ائمه اطهار باید سرلوحه کار ما باشد و آموزش و پرورش  توجه به تربیت و تعلیم را تواما" در دستور کار دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش دستگاهی برای ساخت و تربیت انسان است و از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تفکر نقادی و نقد کردن منطقی گفت: باید در این بخش معلمان و مربیان را به‌درستی  آموزش دهیم.

نوری با بیان اینکه به مساله نقد کردن،کمتر در آموزش و پرورش پرداخته شده است، یادآور شد: چون معلم را برای انتقال این مهارت‌ها به خوبی آماده نکرده‌ایم، به این‌مسأله در آموزش و پرورش به درستی توجه نشده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کار تیمی و گروهی اظهار کرد:  بعضاً دانش‌آموختگان ما مهارت ارتباط با همدیگر را ندارند و شاید دانش را منتقل کرده‌ایم، اما این دانش با آن مهارتی که باید در فرد نگرش ایجاد کند، عجین نشده  است و باید در این راستا بیش از گذشته کار شود و دلسوزانه در این راستا وارد عمل شده و تربیت و تعلیم را تواما" در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 938342

مهمترین اخبار ایران و جهان: